Euro 2012, turyści i telefony komórkowe. Jakich spodziewamy się problemów?

Euro 2012 to wyzwanie techniczne dla operatorów. Na dodatek mistrzostwa zbiegają się w czasie z sezonem letnim, w którym turyści dodatkowo obciążają sieci komórkowe. Co więcej, niektóre wymagania nie do końca zależą od operatorów, choćby działanie numeru alarmowego. Jakich problemów można się spodziewać?

Euro 2012 i problemy z komórkami (fot.: sxc.hu)
Euro 2012 i problemy z komórkami (fot.: sxc.hu)
Kira Czarczyńska

21.05.2012 | aktual.: 21.05.2012 07:30

Przeciążenie sieci należy w zasadzie uznać za pewne. Choć wszyscy operatorzy twierdzą, że są przygotowani na zwiększony ruch, to jednak urządzenia, które muszą go obsłużyć, z gumy nie są. W kulminacyjnych momentach i w najbardziej obleganych przez kibiców miejscach, mimo wszystkich przygotowań, mogą występować problemy z usługami mobilnymi.

Numer 112 na terenie Polski działa, ale nie do końca. Szef MSW Jacek Cichocki zapewnia, że w miastach gospodarzach turnieju wszystko będzie działać poprawnie i osoby przyjezdne, przyzwyczajone do korzystania ze 112, będą mogły czuć się bezpiecznie. Artur Koziołek, rzecznik prasowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, przyznał z kolei, że uruchomienie wszystkich aplikacji systemu powiadamiania ratunkowego nie jest możliwe.

Ukraina też ma problem z numerem 112. Nie tylko u nas nie udało się na czas zorganizować systemu ratownictwa tak, aby po wybraniu numeru alarmowego 112 dodzwonić się do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Ustalono więc, że rozmowy przychodzące na ten numer będą po prostu przekierowane na 101, czyli do straży pożarnej. W tej kwestii raczej nic konkretnego nie zdąży się już zmienić, tak więc obcokrajowcy na Ukrainie mogą mieć jeszcze większy problem niż u nas.

Przy wejściu na stadiony mogą nas atakować reklamy Bluetooth. Być może nie dla wszystkich jest to problem, ale może to irytować. Na taki pomysł wpadła firma Black Ink Group sp. z o.o., przygotowując ofertę związaną z odbywającymi się w Warszawie meczami podczas turnieju Euro 2012.

Na czym to polega? Treść reklamowa przekazywana jest bezpośrednio na telefon komórkowy, palmtopy, PDA użytkownika, który znajdzie się w zasięgu anteny Bluetooth. A nadajniki rozstawione wokół stadionu w Warszawie będą wysyłać reklamy przez 3 godz. przed meczem i 2 godz. po jego zakończeniu.

Źródło: RPkom.pl • Gazeta.pl • Blue-Link.pl • Internet

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)