Rebranding Sony Ericssona w połowie 2012 roku. Co planuje Sony?
Kiedy w październiku tego roku firma Sony oficjalnie ogłosiła całkowite przejęcie spółki Sony Ericsson, przyszłość znanej marki stanęła pod znakiem zapytania. Z biegiem czasu wiele niedomówień zostało wyjaśnionych, a Sony powoli odkrywa karty. Co nas czeka w ciągu najbliższych miesięcy?
05.12.2011 | aktual.: 05.12.2011 18:00
Kiedy w październiku tego roku firma Sony oficjalnie ogłosiła całkowite przejęcie spółki Sony Ericsson, przyszłość znanej marki stanęła pod znakiem zapytania. Z biegiem czasu wiele niedomówień zostało wyjaśnionych, a Sony powoli odkrywa karty. Co nas czeka w ciągu najbliższych miesięcy?
Spółka joint venture Sony i Ericssona zadebiutowała na rynku w 2001 roku. Marka miała wzloty i upadki, a ostatnie lata były dość niekorzystne. W końcu japoński gigant zdecydował się na wykupienie całości udziałów (50%) należących do szwedzkiego Ericssona, co oznacza, że Sony jest już samodzielnym i jedynym właścicielem marki z 10-letnią historią.
Tak ogromne roszady w strukturze firmy wymuszają również zmiany w samych produktach. Już od czasu pojawienia się pierwszych wzmianek o przejęciu pełnej kontroli nad Sony Ericssonem przez Japończyków powstało wiele niedomówień dotyczących nazwy nowego brandu.
Zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami obecna jeszcze na rynku marka Sony Ericsson zmieni się w Sony. Potwierdzają się również plotki, zgodnie z którymi japoński gigant zajmie się wyłącznie produkcją smartfonów. Oznacza to, że miłośnicy tradycyjnych słuchawek nie znajdą nic dla siebie w ofercie Sony.
Według Kristiana Teara, wiceprezesa i szefa sprzedaży i marketingu Sony Ericsson, rebranding marki ma się w pełni zakończyć w połowie 2012 roku. W tym okresie firma skupi się w dużej mierze na promocji nowych urządzeń, aby odbudować reputację.
Przypuszcza się, że w przyszłym roku pojawi się na rynku spora liczba smartfonów Sony z Androidem. Koncern najprawdopodobniej zdecyduje się na kontynuację serii Xperia, choć ta informacja nie została jeszcze potwierdzona. Jednego możemy być pewni: Sony jako silny gracz na rynku elektroniki będzie się starał nawiązać walkę w ścisłej czołówce, aby stać się gigantem rynku mobilnego. Czy Apple i Samsung powinny się obawiać budzącej się do życia konkurencji? Komentarze są do Waszej dyspozycji.
Źródło: Androidos.in • engadget