Nokia Tune Dubstep Edition to nie zwykły dzwonek, to nowy styl Finów...
Dubstep to popularny ostatnio trend w muzyce, który od teraz będzie symbolem zmian w firmie Nokia. Wszystko za sprawą nowego dzwonka Nokia Tune Dubstep Edition, który wkrótce zagości na 100 milionach telefonów fińskiej firmy.
11.10.2011 | aktual.: 11.10.2011 23:00
Jak zapewne wiecie, jakiś czas temu ruszył konkurs, w którym użytkownicy z całego świata mogli stworzyć nowy dzwonek Nokii. Zastąpi on wysłużony Nokia Tune. Konkurs został rozstrzygnięty, a zwycięzcą został włoski DJ Valerio Alessandro Sizzi, który stworzył 24-sekundową, dubstepową wersję legendarnej melodii. W konkursie odbywającym się na Facebooku zdobył on ponad 1000 like'ów, a jego utwór został odsłuchany ponad 6000 razy. W finale zabawy, którą oceniały znane postacie sceny muzycznej, przemysłu fonograficznego i oprogramowania muzycznego (m.in. Kai Bronner z Audio Branding Academy, Julian Treasure autor "Sound Business" czy Mark Dewings z SoundCloud) wygrał właśnie kawałek Sizziego. Włoski DJ zgarnął za niego 10 tys. dolarów.
Nokia Tune Dubstep Edition już wkrótce zagości na ponad 100 mln telefonów fińskiej firmy, które w ciągu najbliższych lat pojawią się w sprzedaży. Nowego dzwonka Nokia możecie posłuchać pod tym linkiem. Jak zapewne sami zauważycie, znacznie różni się on od poprzednich wersji Nokia Tune.
Oryginalny dzwonek Nokia Tune, znany także jako Grande Valse, zostało napisany przez kompozytora i gitarzystę Francisca Tarregę w 1902. Utwór w telefonach Nokia pojawił się po raz pierwszy w 1994 roku wraz z modelem 2110. Był to pierwszy muzyczny dzwonek, a obecnie jest odtwarzany około 1,6 miliarda razy dziennie. Mimo zmian jego aranżacji przez cały czas towarzyszył fińskiemu producentowi i stał się jednym z najważniejszych "znaków towarowych" Nokii. Jego porzucenie ma być symbolem zmian, jakie zachodzą w fińskiej firmie.
Wykorzystanie Dubstepu, który obecnie cieszy się ogromną popularnością, ma pokazać, że Finowie podążają z duchem czasu. Sam twórca Nokia Tune Dubstep Edition stwierdził, że chciał stworzyć coś, co przyciągnie młodych użytkowników, a przy tym będzie hołdem dla słynnego dzwonka Nokii. Sądząc po opiniach w Sieci, chyba się udało. Przynajmniej połowicznie, ponieważ część fanów Nokii chyba do końca życia nie wybaczy firmie "profanacji" ulubionej melodyjki.
Przykład dubstepowego dzwonka pokazuje, że Nokia wkracza w nowy etap rozwoju. Koniec marki Ovi, porzucenie obiecującego MeeGo, koniec Symbiana, który stał się w końcu nowoczesny, czy Nokia Tune Dubstep Edition to przykłady działań mających uświadomić użytkownikom, że nie ma już starej, nieco archaicznej Nokii. Firma wybrała bowiem nową drogę. Drogę ścisłej współpracy z Microsoftem, który nie tak dawno temu przeszedł podobną metamorfozę okupioną śmiercią Windowsa Mobile. Teraz obaj producenci inwestują wyłącznie w Windows Phone 7 i Windows 8. To na nich użytkownicy mają się skupić.
Szkoda kultowych symboli Nokii, ale poniekąd Finowie są sobie sami winni. Przez długi czas pracowali na plakietkę firmy mało innowacyjnej, wtórnej, a jej telefony uważano za archaiczne i niedzisiejsze, a przecież piszę o dawnym liderze rynku telefonów komórkowych. Trzymam kciuki i mam nadzieję, że postawienie na jedną, ostateczną kartę pomoże firmie w odbudowaniu dawnej pozycji. Będzie trudno, ale jest już nowy dzwonek i teraz powinno pójść z górki... :)