Koniec marki Ovi Store

Koniec marki Ovi Store

Koniec marki OVI (fot.: screen/nokia)
Koniec marki OVI (fot.: screen/nokia)
Kira Czarczyńska
26.09.2011 06:00, aktualizacja: 26.09.2011 08:00

Od pewnego czasu wiadomo było, że to nastąpi: Nokia oficjalnie zrezygnowała z marki Ovi Store. Oczywiście, sam sklep z softem na komórki tej firmy nadal funkcjonuje, jednak w nieco zmienionej postaci. Jak to będzie wyglądać?

Fiński producent telefonów komórkowych o zmianach poinformował w zasadzie już kilka miesięcy temu - w maju tego roku. Likwidacja marki Ovi pociągnęła kilka zmian kosmetycznych i graficznych, między innymi w oprogramowaniu na telefony Nokia - Ovi Maps czy Nokia Ovi Browser. Dotyczy to rzecz jasna także sklepu z aplikacjami Ovi Store, którego grafika właśnie się zmieniła i teraz na stronie widnieje jedynie logo firmy Nokia.

Sklep z aplikacjami, znany dotąd jako Ovi Store, był odpowiedzią na App Store firmy Apple czy Android Market giganta internetowego Google. Jako osobna submarka Ovi miało swoje logo i odmienne od samej Nokii kolory - dominowała w nich głównie zieleń. Teraz zmieniono ją na błękit.

Zmiany i likwidacja Ovi - dlaczego?

Firmy Nokia i Microsoft nawiązały współpracę. Sukces wymaga w miarę spójnej identyfikacji wizualnej - zarówno samych spółek, jak i ich produktów. Dlatego też między innymi Nokia zdecydowała się na ujednolicenie marki i wprowadzenie własnej nazwy zamiast "Ovi" - Nokia Maps, Nokia Browser czy Sklep Nokia mają się w założeniu mocniej kojarzyć z fińskim producentem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)