Co za wpadka! Kupili smartfony za ponad 8000 zł, a Google niechcący anulował zamówienia

Co za wpadka! Kupili smartfony za ponad 8000 zł, a Google niechcący anulował zamówienia

Nie wszyscy dostaną Pixel Folda na czas
Nie wszyscy dostaną Pixel Folda na czas
Źródło zdjęć: © Google
Miron Nurski
26.06.2023 17:14, aktualizacja: 27.06.2023 21:05

Pixel Fold jest na dobrej drodze, by zaliczyć jeden z najgorszych startów sprzedaży w historii smartfonów.

Choć pierwszy składany smartfon Google'a - Pixel Fold - ujrzał światło dzienne już na początku maja, start sprzedaży zaplanowany jest dopiero na 27 czerwca.

Wcześniej Google uruchomił przedsprzedaż, w ramach której użytkownicy mieli dostać w prezencie zegarek oraz otrzymać swoje zamówienia w pierwszej kolejności. No właśnie - mieli.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pixel Fold: Google anuluje zamówienia w wyniku błędu i rozkłada ręce

Użytkownik reddita o nicku Xenos360 podzielił się historią zakupu smartfonu Pixel Fold ze sklepu Google Store. A konkretnie próby zakupu.

Mimo złożenia zamówienia w przedsprzedaży, na stronie Google'a widoczny ma być komunikat o jego anulowaniu z powodu "niezgodności z warunkami sprzedaży". Internauta jest jednak pewien, że problem nie leży po stronie banku, gdyż opłata weryfikacyjna miała zostać pobrana prawidłowo, a kwota transakcji bezproblemowo zamrożona.

Pod wspomnianym postem pojawiło się sporo komentarzy osób, które miały napotkać na podobne problemy. Z ich relacji wynika ponadto, że Google nie rozesłał żadnych maili z informacją o anulowaniu zamówienia, bo ta widoczna jest ponoć jedynie w zakładce "szczegóły zamówienia" na stronie sklepu. Można więc przypuszczać, że część klientów nawet jeszcze nie wie, że nie otrzyma swoich smartfonów.

Internauta Refgen po kontakcie ze wsparciem technicznym Google Store miał otrzymać informację, że zamówienia niektórych klientów zostały anulowane w wyniku błędu. Pracownicy supportu zalecają ponoć ponowne złożenie zamówienia, ale i tu pojawia się problem.

Osoby, które zamówiły Pixel Folda w przedsprzedaży jako pierwsze, miały otrzymać swoje smartfony pod koniec czerwca. Aktualnie szacowany termin dostawy to nieprecyzyjne widełki między 30 sierpnia a 7 września. Internauta Refgen relacjonuje, że podczas rozmowy z supportem próbował wynegocjować przesunięcie nowego zamówienia na początek kolejki, ale bezskutecznie.

Innymi słowy - w ramach podziękowania za złożenie zamówienia kilka tygodni przed startem sprzedaży, Google oferuje swoim najwierniejszym klientom wysyłkę z ponad 2-miesięcznym opóźnieniem.

Jakby tego było mało, część osób nie jest nawet w stanie złożyć nowego zamówienia. Ich konta oznaczone są jako "weryfikowane", a możliwość składania zamówień podczas weryfikacji jest wstrzymana.

Przypomnijmy, że Pixel Fold to smartfon wyceniony na 1899 euro, czyli równowartość ponad 8400 zł. A nie brakuje osób, które zamówiły więcej niż jeden egzemplarz.

To jeden z nielicznych momentów, w których można się cieszyć, że sklep Google Store funkcjonuje w Polsce, więc te problemy nie dotyczą mieszkańców naszego kraju.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)