iPhone z trudnym początkiem 2024. Przyczyny spadku sprzedaży

iPhone z trudnym początkiem 2024. Przyczyny spadku sprzedaży

iPhone z trudnym początkiem 2024. Przyczyny spadku sprzedaży
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | kirill vasilev
16.04.2024 11:16, aktualizacja: 16.04.2024 23:05

W 2023 roku Apple osiągnął pozycję lidera światowego rynku smartfonów. Jednak, utrzymanie tego sukcesu w 2024 roku może okazać się trudne, ponieważ firma rozpoczęła rok od największego spadku sprzedaży wśród czołowych producentów.

Z raportu IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2024 roku na globalnym rynku sprzedano 289,4 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 7,8% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Chociaż rynek smartfonów jako całość odnotował znaczący wzrost, nie wszystkie firmy mogą cieszyć się z dobrych wyników.

iPhone odnotował spadek sprzedaży. Jak informuje IDC, w okresie od stycznia do marca 2024 roku, Apple dostarczyło o 9,6% mniej iPhone'ów niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jest to największy spadek wśród wszystkich marek wymienionych w raporcie, w tym:

  • Samsung - 60,1 mln smartfonów (spadek o 0,7%),
  • Apple - 50,1 mln smartfonów (spadek o 9,6%),
  • Xiaomi - 40,8 mln smartfonów (wzrost o 33,8%),
  • Transsion - 28,5 mln smartfonów (wzrost o 84,9%),
  • OPPO - 25,2 mln smartfonów (spadek o 8,5%).

Jako główny powód tego trendu wskazuje się zmniejszające się zainteresowanie produktami iPhone w Chinach, co jest efektem "odrodzenia Huaweia". Działalność tej firmy na chińskim rynku była ograniczona przez wiele lat z powodu amerykańskich sankcji, które uniemożliwiły jej dostęp do kluczowych komponentów. Jednak największy kryzys Huawei ma już za sobą, co umożliwiło firmie zwiększenie sprzedaży w Chinach, kosztem konkurentów z Zachodu.

Apple stoi przed trudnymi miesiącami, ponieważ do września nie przewiduje się wprowadzenia żadnych nowych modeli smartfonów. Tymczasem iPhone 15, mimo początkowego sukcesu, już na starcie roku boryka się z malejącym zainteresowaniem.

Największym wygranym na światowej arenie jest chiński Transsion, który w pierwszym kwartale dostarczył o 84,9% więcej urządzeń niż rok wcześniej. Sukces ten zawdzięcza głównie efektywnej ekspansji międzynarodowej swoich marek Infinix i Tecno.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)