Fotokody to prosty sposób na przekazanie większej ilości informacji, niż bezpośrednio pozwala na to dostępna ilość miejsca na stronie WWW, w gazecie czy na przykład na opakowaniu produktu. U nas dopiero zaczyna się ich używać - agencja Supermedia Interactive postanowiła więc zrobić coś w celu popularyzacji fotokodów. To "coś" to serwis Kod Dla Ciebie.
Fotokody to prosty sposób na przekazanie większej ilości informacji, niż bezpośrednio pozwala na to dostępna ilość miejsca na stronie WWW, w gazecie czy na przykład na opakowaniu produktu. U nas dopiero zaczyna się ich używać - agencja Supermedia Interactive postanowiła więc zrobić coś w celu popularyzacji fotokodów. To "coś" to serwis Kod Dla Ciebie.
Kody 2D najkrócej mówiąc są sposobem zapisu informacji w postaci dwuwymiarowych obrazków złożonych z czarno-białych kwadratów. Można je zeskanować przy użyciu telefonu komórkowego z aparatem cyfrowym wyposażonego w aplikację do odczytywania fotokodów - odczytując w ten sposób łatwo i szybko zakodowaną w nich informację.
Serwis Kod Dla Ciebie w kilku krótkich tekstach przekazuje podstawowe informacje na temat fotokodów: w jaki sposób je zeskanować? gdzie używać? skąd ściągnąć potrzebne oprogramowanie?
Na stronie wygenerować też można swoją wizytówkę w postaci właśnie fotokodu - wystarczy wypełnić pola imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail - i kliknąć w "pokaż". Jest też możliwość stworzenia fotokodu dowolnej treści, niekoniecznie w celu prezentacji swoich danych.
Serwis jest niestety na razie mało rozbudowany, miejmy jednak nadzieję że na tym nie koniec. Przekazywane informacje są szczątkowe i zdecydowanie domagają się uzupełnienia - ale baza jest całkiem dobra, a generator wizytówek może się czasami przydać.
Źródło: KodDlaCiebie.pl