190 mln iPhone’ów sprzedanych w 2012 roku. Ogromna popularność iPhone’a przed nami

190 mln iPhone’ów sprzedanych w 2012 roku. Ogromna popularność iPhone’a przed nami17.12.2011 08:30
Kamil Bąkowski

W tym roku Apple może sprzedać nawet 95 mln smartfonów. Jeśli wierzyć prognozom analityków, przyszły rok może być jeszcze lepszy dla firmy z Cupertino. W ręce użytkowników ma trafić 190 mln sztuk telefonów.

Niedawno analityk firmy Asymco przedstawił prognozy dotyczące sprzedaży iPhone'ów w I kwartale roku obrotowego 2012 (IV kwartał roku kalendarzowego 2012). Jak okazuje się, 35,7 mln możliwych, sprzedanych sztuk iPhone'a w jednym kwartale to dopiero początek ogromnej popularności telefonu Apple'a.

Prognozy oparte na ankiecie AlphaWise pokrywają się z tymi przedstawionymi przez firmę Asymco.  Według nich Apple może sprzedać około 31 - 36 mln iPhone'ów w IV kwartale 2011 roku. Co więcej telefony iPhone pobiją w przyszłym roku wszelkie rekordy sprzedażowe w każdym kwartale. Ankiety przeprowadzone przez AlphaWise na zlecenie Morgan Stanley wśród klientów w Stanach Zjednoczonych wskazują, że Apple może sprzedać 190 mln sztuk iPhone'ów w 2012 roku. Oznaczałoby to około 42% wzrost prognozowanej sprzedaży telefonów Apple'a w porównaniu z przewidywanymi wynikami przez Morgan Stanley w 2012 roku (134 mln sztuk iPhone'ów).

iPhone 4S bije wszelkie rekordy popularności. Jak informuje Kate Huberty, sprzedaż iPhone'ów w tym kwartale może być większa o 30% niż ta prognozowane na Wall Street według badań ankietowych (około 28 mln sztuk) .

Jeszcze istotniejsze dla Apple'a są prognozy na kolejny kwartał. Apple może sprzedać więcej iPhone'ów w I kwartale roku kalendarzowego 2012 niż w IV kwartale tego roku, pomimo informacji o niespełnionych oczekiwaniach przez iPhone'a 4S. Oznaczałoby to, że zapotrzebowanie na iPhone'a nie maleje, a wręcz przeciwnie wciąż jest niesamowicie wysokie. Z kwartału na kwartał sam telefon staje się coraz bardziej popularny. Apple ma sprzedać około 41 mln iPhone'ów w następnym kwartale.

Niesamowite, że analitycy nie znając nawet telefonów, które zadebiutują w przyszłym roku już teraz stwierdzają, że to telefony Apple'a sprzedadzą się w liczbie dwukrotnie większej niż w tym roku. Odpowiedź czy prognozy analityków znajdą swoje potwierdzenie w rzeczywistości, poznamy częściowo po premierze iPhone'a szóstej generacji.

Jeśli sam mam zabawić się w analityka mogę stwierdzić, że Apple bez problemu sprzeda wspomnianą liczbę telefonów. Wystarczy tylko spojrzeć, że "lekko odświeżony" iPhone 4 - iPhone 4S odnotowuje najlepsze wyniki w historii firmy. Aż strach pomyśleć, co dopiero przyniesie nam premiera iPhone’a 5, jeśli wiadomo, że szósta generacja urządzenia zostanie całkowicie odświeżona.

Na koniec. Jestem ciekaw, co powiedziałby na wspomniane prognozy Niels Munksgaard, dyrektor ds. Marketingu produktu Nokia Entertainment Global. Według niego młodzi ludzie mają już przecież dość iPhone’ów. Może jednak to Apple znalazł klucz do sukcesu i dlatego dziś Nokia nie jest w stanie zaprezentować smartfona, który stałby się bardziej popularny niż iPhone?

Źródło: Fortune.cnn.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.