3 porady jak dbać o swój smartfon

3 porady jak dbać o swój smartfon07.12.2016 14:38
Materiał sponsorowany

Nie wyobrażasz sobie życia bez telefonu? Myśl o usterce spędza Ci sen z powiek? Najczęściej awarie ekranu dotykowego lub baterii wiążą się z błędami użytkownika. W takim wypadku nie ma co liczyć na naprawę w ramach gwarancji. Warto zatem zainwestować w akcesoria do telefonów, takie jak obudowa do telefonu czy etui do smartfona. Zobacz, jak o niego dbać, aby przedłużyć żywotność baterii i ekranu dotykowego.

  1. Zdrowa bateria to efekt Twoich starań

Akumulator w telefonie jest wrażliwy na czynniki atmosferyczne, takie jak mróz czy upał. Optymalne warunki dla baterii to temperatura pokojowa, dlatego nawet zimą nie kładź baterii na parapecie, gdzie jest narażona na silne działanie promieni słonecznych. Nie pozostawiaj też telefonu na długo w miejscach o wysokiej wilgotności powietrza.

Jeśli często zdarzają Ci się takie sytuacje, lepiej zaopatrzyć się w oryginalne akcesoria do telefonów, takie jak etui do smartfona - Samsung, Sony, Nokia lub innych producentów, dopasowanych do Twojego telefonu. Dzięki temu choć trochę zabezpieczysz smartfon przed szkodliwymi działaniami warunków atmosferycznych. Obecnie na rynku istnieje ogromny wybór etui do smartfona. Samsung, Nokia, Sony, czy Huawei – praktycznie wszyscy producenci telefonów oferują case’y skórzane, plastikowe, z klapką zamykaną z boku lub od dołu. Warto dopasować akcesoria do telefonów i cieszyć się ich dłuższym działaniem.

Jeśli należysz do osób, które nadal wierzą, że baterię smartfonu należy sformatować, jesteś w błędzie. Pozostawianie telefonu podłączonego do ładowarki szkodzi akumulatorowi i obniża jego żywotność. Długotrwałe ładowanie nie sprawia, że bateria jest bardziej naładowana. Lepiej jest ładować telefon krótko i raczej nie ładować baterii do poziomu 100%.

  1. Używaj oryginalnych części

Co zrobić, jeśli w wyniku nieostrożnego użytkowania Twoja bateria uległa uszkodzeniu? Najlepiej wymienić ją na nową. Nie jest to duży koszt, bo na przykład oryginalna bateria kosztuje już od kilkudziesięciu złotych. Nową baterię możesz także zamontować, jeśli zwyczajnie zależy Ci na dłuższej pracy telefonu.

Dodatkowe, pojemniejsze baterie wypuścił na rynek Samsung, głównie do modeli Galaxy. Bateria Galaxy o pojemności 3000 mAh to koszt około 60 złotych, o pojemności 210 mAh to koszt około 40 złotych, a już bateria 2100 mAh do Nokii, może kosztować nawet 100 złotych.

Lepiej nie oszczędzać na baterii ani na ładowarce, gdyż znane są przypadki, że w wyniku użycia nieoryginalnych części, smartfony ulegały awariom lub nawet zniszczeniom. Możliwe są na przykład usterki polegające na wybuchu baterii spowodowane ładowaniem tanią, nieoryginalną ładowarką. Wystrzegaj się takich działań, bo przy takich awariach nie możesz liczyć ani na rekompensatę od producenta, ani na naprawę gwarancyjną. Pamiętaj, aby korzystać z unikalnych części i dopasować oryginalne akcesoria do telefonów.

  1. Dbaj o ekran, a posłuży dłużej

Naprawa ekranu smartfona poza gwarancją jest bardzo kosztowna i przez to często nieopłacalna. Warto dbać o ekran dotykowy i traktować go w odpowiedni sposób, aby uniknąć usterki. Obudowa do telefonu to niezbędne akcesorium, zabezpieczające smartfon przed uszkodzeniami. Wybierz obudowę spośród dużej gamy wzorów, kolorów i modeli i spersonalizuj swój telefon.

Aby ekran telefonu dłużej nam posłużył, przede wszystkim należy bezwzględnie przykleić folię ochronną, na przykład z poliwęglanu. W ten sposób zabezpieczysz dotykowy ekran przez zabrudzeniami i porysowaniami, a także unikniesz ekspozycji na wodę, oleje czy inne substancje, które mogą niekorzystnie wpłynąć na działanie dotykowego panelu. Folia kosztuje od kilku do kilkudziesięciu złotych, może jednak zaoszczędzić Ci kilkudziesięciokrotnie wyższych wydatków. Ekran dotykowy należy czyścić ściereczką z mikrofibry, a w wyjątkowych wypadkach specjalnym płynem czyszczącym.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.