4 zasady tworzenia konwertujących pop up’ów

4 zasady tworzenia konwertujących pop up’ów13.10.2021 11:35
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

Pop up to charakterystyczne okienko wyświetlane użytkownikom odwiedzającym konkretną stronę internetową. Pop up’y zwykle służą do przekazywania ważnych informacji (na przykład o zmianie dotychczasowego adresu, godzin otwarcia itp.), zbierania leadów lub zachęcania do zapisów na newsletter i są w stanie skutecznie zachęcić konsumenta do podjęcia pożądanego działania, dlatego zalety ich stosowania nie podlegają dyskusji. Trzeba to jednak robić z wyczuciem, żeby nie osiągnąć odwrotnych rezultatów. Jak w takim razie projektować konwertujące pop up’y? Co przede wszystkim warto mieć na uwadze?

Przekonujące CTA

Przycisk CTA (call to action) to jeden z najważniejszych elementów okienka. Powinien jasno informować użytkownika co stanie się po jego wciśnięciu i zachęcać do wykonania akcji. Warto umieścić go w bardzo widocznym miejscu – najlepiej, jeśli przycisk CTA będzie wyróżniał się na tle pop up’u kontrastowym kolorem. Osoba odwiedzająca Twoją stronę internetową nie powinna być zmuszona do tego, żeby zastanawiać się, jak podjąć określone działanie. Innymi słowy: CTA musi rzucać się w oczy! Jeżeli przycisk nie będzie wystarczająco widoczny ryzykujesz, że ostatecznie użytkownik zrezygnuje z dalszej interakcji z pop up’em.

Angażująca grafika

Estetyczna, dostosowana do charakteru komunikatu, rzucająca się w oczy i co najważniejsze – pozwalająca na jasne, klarowne przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji. Projektując pop up zwróć uwagę, że czasami mniej znaczy więcej i przeładowana grafika nie zawsze sprzyja pozytywnemu odbiorowi przekazywanych treści. Upewnij się również, że tekst jest dobrze widoczny na tle wybranej grafiki.

Odpowiednia wielkość

Zbyt małe okienko może sprawiać problemy z odczytaniem treści komunikatu. Niewielka czcionka bywa niewyraźna, co może być denerwujące, podobnie zresztą jak zbyt duży pop up. Z związku z tym, jego wielkość dostosuj przede wszystkim do ilości treści. Nie zapominaj o tym, żeby sprawdzić, jak pop up będzie wyglądał na stronie w wersji mobilnej. Współcześnie, kiedy zdecydowana większość osób korzysta z urządzeń przenośnych, mobilne strony internetowe mają kluczowe znaczenie dla użytkowników, dlatego koniecznie zwróć uwagę na sposób projektowania okienka pop up, który będzie odpowiadał widokowi z poziomu ekranu tabletu czy smartfona.

Łatwy sposób zamknięcia okienka

Chcesz, żeby użytkownik dobrze zapoznał się z treścią pop up’u i nie zamknął okienka od razu po jego wyświetleniu – to oczywiste. Nie próbuj jednak utrudniać jego zamknięcia. To może tylko niepotrzebnie zdenerwować odwiedzającego i w ostateczności zaowocować tym, że opuści Twoją stronę www szybciej niż pierwotnie planował. Jeżeli chcesz przyciągnąć uwagę odbiorcy, rozsądniej będzie bazować na ciekawej, niebanalnej treści i grafice.

Podobnie jak w przypadku optymalnej wielkości pop up’u, sposób zamykania okienka nie powinien być utrudniony również w wersji mobilnej strony. Częstym problemem w przypadku stron www przeznaczonych na mniejsze ekrany jest niewielki znak X, który trudno zauważyć lub trafić w niego palcem. Zwróć na to uwagę i zadbaj o komfort użytkowników.

To, jak powinien być zbudowany pop up to jedno, ale nie zapominaj również o ilości okienek. Jeśli będzie ich zbyt dużo, możesz negatywnie wpłynąć na konwersję. Dlaczego? Postaw się w sytuacji osoby, która odwiedza stronę www. Zmasowany atak pop up’ów może być z jej perspektywy przede wszystkim irytujący. Ryzykujesz tym, że zdenerwowany i przytłoczony użytkownik ostatecznie nie będzie nawet czytał wyświetlanych komunikatów, ale od razu zamknie okienko, co może niestety skutkować przeoczeniem ważnych informacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.