4,6 mln Xperii Z w 40 dni? Sony ma powody do zadowolenia

4,6 mln Xperii Z w 40 dni? Sony ma powody do zadowolenia16.04.2013 18:39
Sony Xperia Z
Mateusz Żołyniak

Nie tylko Samsung i Apple mogą cieszyć się ze świetnych wyników sprzedaży flagowych modeli. Dział mobilny Sony również ma powody do zadowolenia. Według przewidywań analityków w ciągu 40 dni japońskiemu gigantowi udało się sprzedać aż 4,6 mln Xperii Z.

O tym, że Xperia Z ma duże szanse na odniesienie sukcesu rynkowego, wspominałem w pierwszych wrażeniach z korzystania z nowego smartfona Japończyków. To pierwszy model Sony, któremu udało się pozytywnie wyróżnić na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Xperia Z była prezentowana jako pierwszy globalnie dostępny Android z 5-calowym ekranem Full HD. Potężne podzespoły zostały zamknięte w oryginalnej obudowie z tafli hartowanego szkła, która zapewnia zwiększoną wytrzymałość i wodoodporność. W podsumowaniu wrażeń napisałem:

Japońskiej firmie uda się też zapewne wyprzedzić całą konkurencję i jako pierwszej wprowadzić na nasz rynek telefon z ekranem Full HD. Sony musi więc zadbać o odpowiednie wsparcie sprzedaży.

Rzeczywiście, prezentacja Xperii Z na początku roku (targi CES 2013) była strzałem w dziesiątkę. Zastosowano nieco słabsze podzespoły (głównie ekran i procesor, gdyż firma musiała odpowiednio wcześniej rozpocząć masową produkcję urządzenia), ale za to Sony mogło bardzo szybko wprowadzić na rynek nowego flagowca i wystartować z szeroko zakrojoną kampanią promocyjną. Była to zresztą największa w historii Sony Mobile Communication (wcześniej SE) kampania. Trwała już od lutego, a telefon wszedł do globalnej sprzedaży dopiero w marcu.

[solr id="komorkomania-pl-154139" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4054,androidowe-flagowce-2013-okiem-redakcji-komorkomania-tv" _mphoto="flagowce2013-154139-270x-a4e0593.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3753[/block]

Przez ponad miesiąc na rynku high-endowych Androidów z ekranami Full HD Xperia Z nie miała w zasadzie żadnej konkurencji. HTC dopiero teraz poradziło sobie z dostawami One'a, który zadebiutuje wreszcie pod koniec miesiąca, a na zaprezentowanego znacznie później Samsunga Galaxy S 4 trzeba poczekać jeszcze kilka tygodni. Sony wykorzystało swoją szansę idealnie. Jeżeli prognozy analityków się sprawdzą, japoński gigant może liczyć nawet na około 4,6 miliona sprzedanych flagowców w ciągu zaledwie 40 dni. Duże zainteresowanie modelem na naszym rynku potwierdziła Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Mobile Polska, chociaż nie mogła przedstawić jeszcze konkretnych danych:

Kolejne dostawy Xperii Z, które tylko wjadą do magazynów operatorów, od razu się rozchodzą. W niektórych punktach sprzedaży były nawet zapisy na zeszyt. Premiera Sony Xperia Z się udała i smartfon spodobał się konsumentom.

To świetny wynik. Szczególnie że cena startowa telefonu jest wysoka - 2800 zł. Nawet jeśli sprzedaż spadnie po wejściu Galaxy S 4, na którego reklamę Samsung na pewno nie będzie szczędził, Sony może być bardzo zadowolone.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.