46 tysięcy euro rachunku

46 tysięcy euro rachunku18.11.2009 15:13
calling
Kira Czarczyńska

Kiedy dostaje się dużo wyższy niż zazwyczaj rachunek telefoniczny, zawsze można się tłumaczyć że to telefon sam coś zrobił! Zdarzało mi się zresztą swego czasu często to słyszeć. Tym razem mężczyzna, który ma zapłacić 46 tysięcy euro, gdyby się tak tłumaczył - to miałby rację.

Tyle, że to on powinien tak ustawić telefon, żeby ten nie mógł sam narozrabiać...

Kiedy dostaje się dużo wyższy niż zazwyczaj rachunek telefoniczny, zawsze można się tłumaczyć że to telefon sam coś zrobił! Zdarzało mi się zresztą swego czasu często to słyszeć. Tym razem mężczyzna, który ma zapłacić 46 tysięcy euro, gdyby się tak tłumaczył - to miałby rację.

Tyle, że to on powinien tak ustawić telefon, żeby ten nie mógł sam narozrabiać...

Jak pisze francuski dziennik "Le Monde" - Według dotychczasowych ustaleń, karta SIM jego telefonu zapewniająca dostęp do internetu w sieci UMTS łączyła go automatycznie z belgijską siecią. Użytkownik telefonu zaś albo nie był tego świadom, albo nie podejrzewał z jakimi kosztami może się to wiązać - dość, że faktura, którą dostał, opiewała na 46 tysięcy euro.

Jego tłumaczenie jest w sumie całkiem możliwe - jeszcze parę lat temu zresztą podobne numery miewałam w pobliżu granicy z Czechami. Tyle, że spółka France Telecom, która ten rachunek wystawiła, twierdzi, że wysyłała "pechowcowi" komunikat e-mailowy, gdy wartość rachunku osiągnęła 12 tysięcy euro. Sam główny zainteresowany stanowczo temu zaprzecza, co nie dziwi, jeżeli rzeczywiście takowy dostał i nadal nie zmienił ustawień telefonu.

Możliwe jednak, że facet wywinie się od płacenia tych grubych tysięcy euro, które zostały naliczone w zasadzie tylko dlatego, że ustawione zostało automatyczne wybieranie sieci. Na razie, we współpracy z jedną z organizacji konsumenckich zamierza wystąpić do sądu o rzetelne naliczenie rachunku przez France Telecom.

Pewne szanse ma - w analogicznym przypadku, dotyczącym użytkownika z Austrii, operator komórkowy podobny proces przegrał i musiał umorzyć naliczone opłaty roamingowe.

Źródło: Interia

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.