5 rozwiązań, którymi Apple błysnął na prezentacjach iPhone'ów

5 rozwiązań, którymi Apple błysnął na prezentacjach iPhone'ów12.09.2017 14:03
The Rock w reklamie Siri
Mateusz Żołyniak

Apple już za chwilę zaprezentuje oficjalnie iPhone'a X, a także modele iPhone 8 i 8 Plus. Czy gigant z Cupertino zaskoczy czymś w tym roku? O tym przekonamy się niebawem, a wcześniej warto rzucić jeszcze raz okiem na te technologie, którymi firma zaskakiwała na prezentacjach poprzednich iPhone'ów.

300 PPI to szaleństwo!

Gdy teraz patrzy się na iPhone'a 4, jego 3,5-calowy ekran IPS o rozdzielczości 960 x 640 pikseli nie robi wrażenia. W 2010 roku było zupełnie inaczej. Pierwszy panel Retina szokował powalającą ostrością, dzięki zagęszczeniu pikseli na poziomie 330 PPI. Producentom androidów zajęło kilka lat zanim dobili do tego wyniku.

Różnica w ostrości ekranów iPhone 3Gs i iPhone'a 4 z panelem Retina
Różnica w ostrości ekranów iPhone 3Gs i iPhone'a 4 z panelem Retina

Dość wspomnieć, że zaprezentowany rok później Galaxy SII miał 4,3-calowy panel WVGA (800 x 480 pikseli) o zagęszczeniu 217 PPI. Ekrany Retina, na których użytkownicy podczas normalnego korzystania nie mają dostrzegać pojedynczych pikseli, do tej pory są standardem w urządzeniach Apple'a.

Porozmawiaj ze swoim smartfonem

W 2011 roku prawdziwą rewolucją było wprowadzenie Siri. OK, nie dla każdego, bo Polacy wciąż o inteligentnym wirtualnym asystencie głosowym Apple'a mogą tylko pomarzyć. Nie da się jednak ukryć, że wprowadzenie Siri było bodźcem dla Google'a czy Microsoftu do przyspieszenia prac nad własnymi rozwiązaniami tego typu - Assistant i Cortana.

Siri
Siri

Warto wspomnieć, że Samsung od lat próbuje stworzyć konkurencyjne rozwiązanie, ale zaczęło ono wyglądać sensownie dopiero wtedy, gdy zabrali się za nie... twórcy Siri.

Apple na nowo odkrywa czytniki linii papilarnych

Apple nie był pierwszym producentem, który w swoich smartfonach wykorzystał czytnik linii papilarnych. Aby nie cofać się za bardzo w czasie, wspomnę tylko o Motoroli Atrix 4G, która pojawiła się w 2010 roku. Niemniej to dzięki technologii Touch ID wprowadzonej w iPhonie 5s, w niemal każdym nowym smartfonie można znaleźć skaner dermatoglifów.

Apple Touch ID
Apple Touch ID

Wygląda jednak na to, że Touch ID nie trafi do iPhone'a X. Zamiast niego pojawić ma się Face ID, czylu system rozpoznawania twarzy 3D.

3D Touch, czyli świetne rozwiązanie, którego na razie konkurencja nie podłapała

Jedną z najciekawszych technologii, jaką zaprezentował Apple, jest bez wątpienia 3D Touch. Ekran, który rozpoznaje siłę nacisku, umożliwia szybsze wywoływanie wielu funkcji, a do tego jest rozwiązaniem intuicyjnym. Nie dziwi wcale, że masa użytkowników bardzo szybko przyzwyczaiła się do tej technologii.

Apple 3D Touch
Apple 3D Touch

Od premiery iPhone'a 6s minęło już trochę czasu, więc deweloperzy aplikacji na iOS zdążyli już wprowadzić 3D Touch w wielu aplikacjach. Szkoda, że niewielu producentów androidów wprowadziło podobne rozwiązania, a jeśli nawet, nie przykładają oni dużej uwagi do ich rozwoju.

Teleobiektyw - ma Apple, ma i Samsung

Na koniec wspomnę jeszcze o podwójnym aparacie z iPhone'a 7 Plus. Tak, LG i Huawei wprowadzili wcześniej swoje rozwiązania, a Apple zastosował teleobiektyw, dzięki któremu użytkownicy mają robić jeszcze lepsze zdjęcia portretowe.

iPhone 7 Plus
iPhone 7 Plus

Czy jest on lepszy niż szerokokątny obiektyw lub monochromatyczna matryca? Niekoniecznie, wszystko zależy od potrzeb danego użytkownika. Pewne jest to, że rozwiązanie spodobało się m.in. Samsungowi, który znacznie ulepszoną wersję podwójnego modułu z teleobiektywem dodał w modelu Galaxy Note 8. Podobną drogę obrała firma OnePlus i kilku innych azjatyckich producentów.

Kolejne nowości w iPhonie X?

Pewne jest to, że także w tym roku gigant z Cupertino powinien wprowadzić nowe, ciekawe rozwiązania. Szczególnie, gdy patrzy się przez pryzmat jubileuszowego iPhone'a X. Taką mam przynajmniej nadzieję, bo bezramkowa konstrukcja, sześciordzeniowy układ i Face ID to trochę za mało.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.