A jednak Pixelowi udało się wyznaczyć designerskie trendy. Akurat w chwili, gdy Google z nich rezygnuje

A jednak Pixelowi udało się wyznaczyć designerskie trendy. Akurat w chwili, gdy Google z nich rezygnuje17.09.2019 12:39
Pojawiają się smartfony, które wyglądają jak Pixel Google'a

"Jeśli naśladownictwo jest najwyższą formą uznania, Pixel to najmniej uznany smartfon pod słońcem" - pisałem przed rokiem. Dziś jednocześnie zwracam honor Google'owi i wbijam nową szpilę.

Bo widzicie - w świecie smartfonów tak to już jest, że wszyscy kopiują wszystkich. Z jakiegoś jednak powodu konkurencja nie bardzo miała ochotę kopiować Google'a. Do czasu.

Atak klonów Pixela

Podczas targów IFA 2019 Huawei - jak to ma w zwyczaju - zaprezentował nowe wersje kolorystyczne swojego flagowca. P30 Pro doczekał się dowego wdzianka w kolorze niebieskim oraz fioletowym.

Cecha szczególna nowych wariantów to dwutonowe plecki wykonane z dwóch rodzajów szkła: matowego i polyskującego. Innymi słowy - tył jest łudząco podobny do smartfonów z linii Pixel.

Huawei P30 Pro
Huawei P30 Pro

Na tym nie koniec. Niedawno Samsung rozszerzył swoją ofertę o model Galaxy A90 5G. Ten także ma - zgadliście - dwuodcieniowe plecki, nasuwające skojarzenie z Pixelami.

Mój zarzut sprzed roku jest już więc nieaktualny. Google dołącza do grona firm, którego rozwiązania są powielane przez konkurencję. W tej historii jest jednak pewna ironia.

Google rezygnuje ze spopularyzowanego przez siebie wzornictwa

Już 15 października odbędzie się premiera Pixela 4. Wydarzenie to będzie jednak w zasadzie tylko formalnością, bo na temat nowego smartfonu wiadomo już niemal wszystko. Włącznie z tym, jak będzie wyglądał.

Tak ma wyglądać Pixel 4
Tak ma wyglądać Pixel 4

Pixel 4 będzie pierwszym reprezentantem tej serii bez dwutonowej obudowy. Wszystkie wersje kolorystyczne mają mieć jednolite tylne panele z kwadratową wysepką z aparatem.

Tak, Google wycofuje się ze swojego charakterystycznego wzornictwa akurat w momencie, gdy okazało się, że udało mu się zapoczątkować rynkowy trend. Zamiast tego firma stawia na wygląd, który będzie zapewne kojarzony jako kopia iPhone'a 11.

O, ironio.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.