AMOLED z rekordowym zagęszczeniem pikseli zaprezentowany. Nie, nie przez Samsunga

AMOLED z rekordowym zagęszczeniem pikseli zaprezentowany. Nie, nie przez Samsunga10.04.2014 11:43
Źródło zdjęć: © auo.com

Wbrew wcześniejszym oczekiwaniom Galaxy S5 nie został uzbrojony w ekran o rozdzielczości 2K. Nie oznacza to jednak, że inni gracze nie pracowali w pocie czoła nad tego typu panelami.

Tajwańska firma AU Optronics - skądinąd jeden z największych dostawców wyświetlaczy na świecie - pochwaliła się właśnie swoim 5,7-calowym panelem o rozdzielczości 2560 x 1440. Jego zagęszczenie 515 pikseli na cal jest absolutnym rekordem w świecie AMOLED-ów, a i biorąc pod uwagę wszystkie typy ekranów, wynik ten znajduje się w ścisłej czołówce.

Zestawienie 5,7-calowej przekątnej i rozdzielczości 2560 x 1440 może się Wam wydać znajome. Plotkowano przecież, że takimi parametrami miał się cechować Vivo Xplay 3S. Ostatecznie jednak pierwszy na świecie smartfon z wyświetlaczem 2K został wyposażony w panel o przekątnej 6 cali, przez co współczynnik ppi spadł do 490 punktów.

Na razie pierwszym miejscem może się poszczycić Oppo Find 7 w wariancie z ekranem o rozdzielczości 2560 x 1440, która przy 5,5-calowej przekątnej daje zagęszczenie 534 pikseli na cal. Jest to jednak wyświetlacz LCD, a ich produkcja, jak wiadomo, zawsze była mniej problematyczna. Ba, jeszcze nie tak dawno sam CEO firmy AU Optronics Paul Peng twierdził, że na razie OLED-y nie mogą być realną konkurencją dla technologii LCD właśnie ze względu na bardziej skomplikowany i kosztowny proces produkcyjny.

To wszystko pokazuje jedną ciekawą rzecz. Przypomnijmy sobie jeszcze raz głośne rekordy z ostatnich kilku miesięcy: pierwszy smartfon z ekranem 2K - Vivo Xplay 3S; smartfon z najwyższym zagęszczeniem pikseli - Oppo Find 7; ekran AMOLED o najwyższej rozdzielczości - AU Optronics. Dołóżmy do tego ostatnie przecieki, jakoby pierwszego smartfona ze Snapdragonem 805 miał wyprodukować Pantech. Coś Wam się w tym obrazku nie zgadza? Mnie tak: nie widzę żadnego z gigantów mobilnego rynku, którzy jeszcze nie tak dawno walczyli na cyferki. Żadnego Samsunga. Żadnego Sony. Żadnego LG.

Jest to więc kolejny dowód na to, że najwięksi gracze odpuścili sobie udział w technologicznym wyścigu zbrojeń i teraz stawiają na spokojną ewolucję. Dzięki temu my nie dostajemy niepotrzebnych nam do niczego cyferek, a mniejsi producenci mają szansę, by zwrócić na siebie uwagę. Świetnie wykorzystało to już wspomniane wcześniej Oppo, które jedną ręką macha do nas smartfonem o wyśrubowanych do granic możliwości parametrach technicznych, a drugą podaje wariant z nieco słabszą, ale wciąż przyzwoitą specyfikacją. Mnie taki stan rzeczy odpowiada.

Źródło: AUO via Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.