Android Pay na dniach w Polsce. Apple Pay i Samsung Pay nieco później

Android Pay na dniach w Polsce. Apple Pay i Samsung Pay nieco później09.11.2016 18:53
Google Android Pay
Mateusz Żołyniak

Już wkrótce w naszym kraju można będzie dokonywać płatności zbliżeniowych w systemie Android Pay. Usługa Google'a już w przyszłym tygodniu zawita do Polski.

Czym jest usługa Android Pay?

W maju 2011 roku gigant z Mountain View zaprezentował usługę Google Wallet. Umożliwia ona dokonywanie szybkich transakcji i przelewów poprzez aplikację mobilną, Gmaila czy specjalną kartę Google'a. Wymaga do działania połączenia z kartą debetową lub kontem bankowym, a jej największą zaletą jest to, że zarówno nadawca, jak i odbiorca nie ponoszą dodatkowych kosztów.

Jedną z funkcji Google Wallet były płatności zbliżeniowe, których popularność stale rośnie. Były, gdyż usługa giganta nie cieszyła się wielkim zainteresowaniem, a możliwość dokonywania szybkich transakcji z wykorzystaniem NFC nigdy nie była w niej dobrze wyeksponowana. Firma zmieniła więc strategię.

Google we wrześniu ubiegłego roku wprowadziło dedykowaną usługę płatności zbliżeniowych, którą nazwano Android Pay. Działa na smartfonach i tabletach z systemem Google'a za pośrednictwem aplikacji mobilnej, do których podpięte są karty bankowe.

Android Pay wreszcie dostępne w Polsce

Informacje o planach wprowadzenie Android Pay do Polski pojawiały się od dawna. Część z nich zakładała nawet, że usługa zadebiutuje w naszym kraju w trzecim kwartale tego roku. Firmie prace nad jej wdrożeniem zajęły nieco dłużej, ale wreszcie się udało.

Możliwości usługi Android Pay, która wkrótce trafi do Polski
Możliwości usługi Android Pay, która wkrótce trafi do Polski

Polski oddział Google'a zaprasza już bowiem na konferencję prasową, której tytuł brzmi: "Zbliżasz. Płacisz. Gotowe." Spotkanie odbędzie się 16 listopada, więc można liczyć, że już tego dnia Android Pay wystartuje oficjalnie w Polsce. Wtedy też poznamy wszystkie szczegóły na temat usługi giganta z Mountain View.

Serwis Cashless.pl już wczoraj zasugerował, że pierwszymi bankami, które będą współpracować z Google'em, są Alior i BZ WBK. Możliwe jest również, że na starcie lub nieco później dołączą do nich ING, Millennium czy nawet mBank. Konkrety pojawią się oczywiście w przyszłym tygodniu.

Apple Pay i Samsung Pay następne w kolejce

Warto dodać, że Google nie jest jedynym gigantem, który wprowadzi w Polsce autorski system płatności zbliżeniowych. Od niedawna zaczęły pojawiać się terminale, na których widoczne są informacje o obsłudze systemów płatności Android Pay i... Apple Pay.

Obecność nowych automatów jasno wskazuje, że nie będziemy musieli długo czekać na pojawienie się w naszym kraju rozwiązania firmy z Cupertino.

Gorszy nie będzie z pewnością Samsung. Już dawno temu dowiedziałem się, że firma cały czas pracuje nad wdrożeniem swojego systemu w Polsce. Kto wie, może rozszerzenie dostępności Samsung Pay będzie jednym z elementów promocji Galaxy S8, który pojawi się w pierwszej połowie przyszłego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.