Androidy zdobywają coraz więcej rynku, ale to iPady generują 90% ruchu w sieci

Androidy zdobywają coraz więcej rynku, ale to iPady generują 90% ruchu w sieci09.10.2012 13:30
Fot. John.Karakatsanis (lic. BY-SA)
Michał Mynarski

Ostatnimi czasy świat obiegły statystki, które sporo osób na pewno zaskoczyły. Okazuje się, że tablety z Androidem coraz śmielej sobie poczynają i - pomimo że kolejne iPady biją rekordy sprzedaży - rozkład sił na rynku jest bardzo równy.

Ze statystyk wynika jasno, że Apple i tym razem musi się wycofać przed lawiną Androidów ze wszystkich półek cenowych. Według najnowszych danych dotyczących rynku amerykańskiego (wykonanych przez firmę Brand i opublikowanych na początku października) stanowią one już ok. 48% rynku, i to są prawdopodobnie ostatnie takie badania, w których króluje tablet z jabłkiem na obudowie.

Nie chcę wnikać, jak duży procent z tych 35% to CleverPady, Prestigo i inne jeszcze ciekawsze modele z półek w Biedronce czy Carrefourze. Wiemy jedynie, że około 21% udziałów zdobyły (w pełni zasłużenie) tablety Kindle Fire. Dość duże udziały ma także pierwszy tablet Google'a, który od niedawna jest w sprzedaży w wybranych krajach. Urządzenie Amazonu i zrobiony według podobnego pomysłu Nexus 7 niejako zdefiniowały rynek tabletów z Androidem i rozeszły się w naprawdę przyzwoitej liczbie.

Warto jednak przyjrzeć się innym statystykom. Prezes Apple'a podczas prezentacji iPhone'a 5 przytaczał statystki ruchu w sieci, które generują tablety. Rządzi iPad, który zbiera dla siebie ponad 90%. Tim nawet pytał retorycznie:

Co te tablety w końcu robią? Leżą w magazynach, na półkach sklepowych czy u ludzi w szufladach?

Ktoś może uznać, że statystki są wysoce przesadzone, jednak serwis The Verge je potwierdza. Powołuje się na wspomniany nowojorski startup OnSwipe, zajmujący się optymalizacją stron WWW pod urządzenia dotykowe. Ujawnili oni ostatnio statystyki oparte na 8,5 milionach unikalnych użytkowników. Według ich danych iPady wśród tabletów generują 98% ruchu w Sieci.

Skąd aż tak miażdżąca różnica? W dużej mierze z tego powodu, że ani Kindle Fire, ani Nexus 7 nie mają modemu 3G, więc do przeglądania sieci służą tylko wtedy, gdy są w zasięgu WiFi. A wtedy często mamy pod ręką inne urządzenie, na którym można korzystać z Internetu bardziej komfortowo niż na 7 calach.

Jason Baptiste, założyciel i prezes OnSwipe, mówi wprost:

Jeżeli chodzi o przeglądanie sieci, ciągle tylko Apple jest w grze.

Jest jeden promyczek słońca i cień nadziei w tych wszystkich liczbach. Użytkownicy Kindle Fire poświęcają 79% więcej czasu na pojedynczą wizytę i generują 138% więcej odsłon podczas każdego takiego posiedzenia.

Myślę, że to pokazuje, do czego ludzie używają Kindle'a. Czytają książki, oglądają filmy, zabierają go ze sobą na parę godzin i potem odkładają go z powrotem.

Czyżby tablety z Androidem stały się urządzeniami jeszcze bardziej nastawionymi na konsumpcję treści, niż pierwotnie zakładali twórcy iPada?

Źródło: mactrast.com, theverge, onswipe

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.