Angry Birds na sprzedaż. W ruch poszło 700 mln euro

Angry Birds na sprzedaż. W ruch poszło 700 mln euro18.04.2023 14:30
Angry Birds i Sonic trafią do jednego domu
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Studio Rovio, znane przede wszystkim z serii gier Angry Birds, prawdopodobnie wkrótce znajdzie nowy dom.

Zainteresowanie przejęciem fińskiego studia wyraziła japońska Sega. W grę wchodzi tzw. przyjazne przejęcie, czyli wykupienie wszystkich znajdujących się w obiegu akcji za aprobatą zarządu Rovio.

Biorąc pod uwagę kurs akcji, Sega musi wyłożyć na stół 706 mln euro, czyli równowartość 3,26 mld zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przejęcie Rovio przez Segę ma zostać sfinalizowane w drugim kwartale 2024, o ile zgodę na nie wyrażą organy regulacyjne. Nie jest to jednak raczej na tyle duża transakcja, by istniały jakieś wielkie obawy dotyczące monopolizacji rynku. Przypomnijmy, że aktualnie Microsoft stara się kupić Activision Blizzard za 68,7 mld dol., więc Sega walczy o zakup 100 razy mniejszego kalibru.

Dlaczego Sega kupuje Rovio? Chodzi nie tylko o Angry Birds

W komunikacje dla akcjonariuszy Sega nie skupia się specjalnie na znaczeniu marki Angry Birds samej w sobie, a przede wszystkim na jej komercyjnym sukcesie. Wliczając w to przeszło 5 miliardów pobrań.

Sega chce wykorzystać know-how przejmowanego zespołu w zakresie tworzenia, obsługiwania i monetyzowania gier na smartfony. Doświadczenie ma zostać wykorzystane do "wprowadzenia istniejących i przyszłych tytułów Segi na globalny rynek gier mobilnych".

Japończycy podkreślają jednocześnie, że chcą wykorzystać własne zasoby do wsparcia marki Angry Birds na rynkach wykraczających poza gry wideo, takie jak filmy, anime i merchandising.

Innymi słowy - przejęcie oznacza prawdopodobnie więcej Sonica na smartfonach

Najsilniejszą marką należącą do Segi jest Sonic. Rozpędzony jeż zdążył już co prawda trafić na liczne gry mobilne, ale ciężko oprzeć się wrażeniu, że potencjał marki nie jest wykorzystany w pełni.

Na razie Sega skupiała się na tworzeniu portów starych gier oraz tworzonych na jedno kopyto endless runnerów. Potencjalnie ekipa Rovio może mieć pomysły na stworzenie oryginalniejszych i bardziej zróżnicowanych gier.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.