Anomaly 2 Benchmark - pomóż polskiemu studio zrobić najładniejszą grę na Androida!

Anomaly 2 Benchmark - pomóż polskiemu studio zrobić najładniejszą grę na Androida!14.09.2013 18:00
Anomaly 2 Benchmark
Mateusz Żołyniak

Polskie studio 11 bit studios obrało sobie bardzo ambitny cel. Firma chce stworzyć jedną z najładniejszych gier na Androida, która będzie w stanie wykorzystać potencjał nawet najnowszych urządzeń. A pomóc w tym mają użytkownicy.

11 bit studios znane z serii Anomaly pracuje właśnie nad przełomową technologią graficzną na urządzenia z Androidem, która ma sprawić, że nadchodzące Anomaly 2 będzie prezentować się na smartfonach i tabletach jeszcze lepiej niż na komputerach. Deweloperzy chcą m.in. zaimplementować na Androidzie system globalnego oświetlenia, który nie tylko nie był spotykany w tytułach mobilnych, ale i nie został wykorzystany w wersji na PC-y. Tak o pomyśle wypowiada się Bartosz Brzostek, Dyrektor Technologiczny w 11 bit studios:

Zaczynając pracę nad Anomaly 2 dla platform mobilnych początkowo planowaliśmy jak najbardziej zbliżyć się do jakości renderingu platform stacjonarnych. Podczas którejś narady Art Director, Przemek Marszał zaproponował by tę jakość pobić i wbudować w grę system oświetlenia obsługujących global illumination, którego gra na platformach stacjonarnych nie posiada. Ponieważ byliśmy świadomi, że Anomaly = jakość, wyzwanie zostało podjęte. Postanowiliśmy wyznaczyć nowy standard w jakości wizualnej gier na platformach mobilnych.

Życie gamedevu nie jest jednak łatwe. O ile na platformach stacjonarnych etap niekompletnych standardów, niezgodności i błędów w driverach, różnych udziwnień twórców hardare mamy już dawno za sobą, o tyle Android to wciąż pole minowe, pełne pułapek. Już przy poprzednich projektach mieliśmy z tym wiele problemów, ale dopiero poprzeczka wyznaczona przez A2 obnażyła skalę problemu. By sprostać wyzwaniu postanowiliśmy przetestować i dotweakować grę dla każdej klasy urządzeń osobno, by wycisnąć z nich maksimum wydajności. Wiele z nich posiadamy na miejscu, wielu jednak nie. Dlatego postanowiliśmy poprosić graczy o pomoc.

Jak widać więc fragmentacja sprzętowa Androida daje się twórcom mocno we znaki. 11 bits studio postanowiło jednak wypuścić specjalny Anomaly 2 Benchmark, czyli program pozwalający na zebranie danych o konkretnych urządzeniach. Jeżeli użytkownicy wyrażą zgodę, kluczowe parametry mierzone przez aplikację zostaną wysłane do twórców, którzy będą mogli ulepszyć finalną grę i dostosować ją pod konkretne konfiguracje układów.

Anomaly 2 Benchmark
Anomaly 2 Benchmark

Program to również niepowtarzalna okazja, aby jeszcze przed premierą zapoznać się z grafiką oferowaną przez Anomaly 2 na Androida, urywkami fabuły, które pokazywane są w trakcie trzech misji, a także sprawdzić wydajność swojego smartfona. Anomaly 2 Benchmark można znaleźć pod tym adresem w Google Play. Benchmark w zależności od urządzenia (m.in. rozdzielczości) ma różną wagą - na Xperii Z Ultra pobrałem paczkę ponad 600 MB, a na Ascendzie P6 - "tylko" ok. 450 MB.

Anomaly 2 Brings PC Quality Gaming to Mobile This Fall

Odpalając grę na Xperia Z Ultra ze Snapdragonem 800 muszę przyznać, że tytuł prezentuje się po prostu rewelacyjnie. Grafika jest świetna, a dodatkowe efekty wybuchów czy odbić prezentują się powalająco. Demo lekko rozgrzało układ Qualcomma, ale wydaje mi się, że i tak ma on jeszcze spory zapas mocy. Nie wiem jak dokładnie interpretować wynik testu (muszę porównać więcej różnych urządzeń), ale wydaje mi się, że blisko 640 tys. punktów to niezłe osiągnięcie ;)

Anomaly 2 Benchmark - Xperia Z Ultra
Anomaly 2 Benchmark - Xperia Z Ultra

Dodam jednak, że w przypadku Ascend P6 żaden z benchmarków dla różnych poziomów grafiki się nie uruchomił, co może wynikać z braku kompatybilności zastosowanego układu graficznego Vivante. Podobnie jest zresztą z urządzeniami z Atomem, a na słabszych urządzenia czasami nawet wersja w najsłabszej jakości może okazać się zbyt wymagająca. Sprawdzę to jednak dokładnie wraz z testami kolejnych urządzeń.

Jak jest w przypadku waszych smartfonów/tabletów? Jak podoba wam się próbka grafiki nowego Anomaly 2?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.