Polacy znowu najlepsi. Samo Apple promuje Anomaly 2
Polscy twórcy gier mobilnych dali nam właśnie kolejny powód do dumy. Sam gigant z Cupertino postanowił docenić grę Anomaly 2 i promuje ją na główniej stronie w App Store. To bardzo prestiżowe wyróżnienie, którego nie doczekało się wiele tytułów wielkich firm.
08.11.2013 | aktual.: 08.11.2013 20:30
To bezsprzecznie wielkie osiągnięcie polskich twórców, ale to nie jedyny sukces zespołu z naszego kraju. Wcześniej w kategorii nowych gier błysnął tytuł Roswell Fighter Reloaded studia Ganymede z Krakowa. Parę miesięcy temu Michał Mielcarek w tekście "Polacy robią najlepsze gry na smartfony" na Komórkomanii pisał o innych, wartych odnotowania przykładach:
IGN – jeden z największych światowych serwisów o grach - nominował dwie polskie produkcje jako najlepsze gry mobilne 2012 roku. Są to Funky Smugglers 11bit studios i Puzzle Craft studia Ars Thanea. Geolokalizacyjna gra mobilna CityRace.Me została nominowana do tytułu Najlepszej Gry Rozgrywanej w Świecie Rzeczywistym w Międzynarodowym Konkursie Gier Mobilnych.
Na świecie spore wrażenie zrobiła również gra Real Boxing studia Vivid Games, którą wyróżniono nagrodą Mobile Trends Awards na MWC w Barcelonie i promowana była przez samą Nvidię. Amerykańska firma wykorzystała ten symulator boksu jako sztandarowy tytuł dla konsoli Shield i urządzeń opartych na Tegrze, pokazując ją na każdych targach.
...po prostu robią świetne gry
Michał Mielcarek we wspomnianym tekście wspomniał, że teraz jest najlepszy czas dla polskich twórców gier mobilnych. Deweloperzy mogą bowiem wyjść poza ramy narzucone na komputerach i konsolach - tworzyć tytuły nietypowe, w których będą realizować ciekawe pomysły. Kluczem do sukcesu jest jednak przygotowanie gry naprawdę dopracowanej. To coraz częściej udaje się Polakom.
[solr id="komorkomania-pl-197372" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://komorkomania.pl/2727,appshaker-68-przedpremierowo-anomaly-2-do-tego-dead-trigger-2-headless-i-inne" _mphoto="screen-shot-2013-10-25-a-21b781f.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4706[/block]
Seria Anomaly, Real Boxing czy nadchodzący Godfire: Rise of Prometheus to tytułu zachwycające grywalnością i poziomem dopracowania niewiele ustępującym temu z komputerowych tytułów AAA. Twórcy nie oszczędzali również na ich produkcja (1 mln złotych wyłożony w Real Boxing), dzięki czemu oferowana przez nie grafika stoi na najwyższym poziomie. Nasze studia nie boją się również eksperymentów, czego przykładem jest choćby pojawienie się po raz pierwszy na rynku mobilnym systemu globalnego oświetlenia w Anomaly 2 na Androida. Coraz częściej polskie gry (Anomaly, Real Boxing) przenoszone są też komputery czy konsole (PS Vita).
Sukcesy Polaków na rynku mobilnym mnie więc nie dziwią, ale liczę, że to dopiero początek i nasze studia (a my kilka naprawdę utalentowanych) jeszcze nie raz nas zaskoczą. Mam nadzieję, że wyróżnienia jak to dla Anomaly 2 będą jeszcze częstsze.