Aplikacja Dnia: Tour de France 2013

Aplikacja Dnia: Tour de France 201325.06.2013 06:00
Zbyszek Kowal

W Polsce jest kilka firm, które wydają gry mobilne na światowym poziomie. Są również takie, które na ten szczyt próbują się wdrapać. Czy Playsoftowi uda się ta sztuka z grą Tour de France 2013? Obawiam się, że gdańszczanie żółtej koszulki lidera rankingów nie założą. Dlaczego?

Jak czytamy w informacji prasowej, jedną z największych zalet gry jest to, że akcja rozgrywa się w rzeczywistych warunkach Tour de France. Trasa i gry, i realnego wyścigu rozpoczyna się na Korsyce, a kończy się tradycyjnie na Polach Elizejskich w Paryżu.

Rzeczywiste są także wyzwania stawiane zawodnikom: możliwość zdobycia żółtej koszulki lidera, zielonej koszulki sprintera itd. Zadaniem gracza jest umiejętne zarządzanie swoim zespołem kolarzy tak, aby po 21 etapach doprowadzić ich do zwycięstwa. Nie jest to zatem gra zręcznościowa, tylko sportowy manager, który pozwala graczowi zostać kierownikiem zespołu kolarskiego.

Wybieramy najlepszą taktykę na każdy odcinek wyścigu, a następnie pilnujemy, żeby kolarze wykonali odpowiednią robotę na trasie. Oczywiście trzeba zwracać uwagę na profile i charakterystykę zawodników. Niektórzy z nich bowiem lepiej czują się na etapach górskich, jeszcze inni zapewnią dodatkowe punkty w sprintach.

To zaszczyt, że zostaliśmy wybrani do stworzenia gry na setną edycję tak znanego wydarzenia, jakim jest Tour de France. Praca nad grą trwała łącznie niemal 3 miesiące przy udziale 18 osób, w tym 6 programistów oraz 4 testerów. Jesteśmy dumni z końcowego efektu i mamy nadzieję, że gracze oraz fani kolarstwa nie będą zawiedzeni– mówi Laurent Hue, producent gry z gdańskiego oddziału firmy Playsoft.

Oprawa graficzna, choć w tego typu produkcjach nie najważniejsza, jest przejrzysta i schludna. Szkoda jednak, że zdecydowano się na płaską wersję 2D. Emocje i dynamiczną rozgrywkę łatwiej można byłoby pokazać w pełnym 3D, jak w Pro Cycling Manager 2013.

Tour de France 2013 - The Official Mobile Game - Launch Trailer

[solr id="komorkomania-pl-161536" _url="http://komorkomania.pl/3611,app-store-inspekcja-gangstar-vegas-od-gameloftu-polskie-bridgy-jones-oraz-ciekawe-aplikacje-uzytkowe" _mphoto="app-store-inspektor-logo-4457861.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3958[/block]

Tour de France 2013 to produkt niszowy, dla wąskiego grona odbiorców, nie trafi więc w gusta wszystkich graczy. Cena aplikacji również nie jest atrakcyjna. Koszt pobrania gry z App Store lub Google Play to cztery dolary amerykańskie. Biorąc pod uwagę profil gry oraz cenę, trudno wróżyć sukces, chociaż oczywiście życzymy Playsoftowi jak najlepiej.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.