Aplikacja Facebooka z trybem ciemnym. Dlaczego trwa to tak długo?

Aplikacja Facebooka z trybem ciemnym. Dlaczego trwa to tak długo?02.11.2020 17:33

Gdy nie wiadomo, o co chodzi, najpewniej chodzi o... reklamy.

Kwiecień 2019 - Facebook udostępnia ciemny interfejs Messengera wszystkim użytkownikom. Listopad 2020 - Facebook informuje o udostępnieniu ciemnego interfejsu swojej głównej aplikacji części użytkowników w ramach publicznych testów.

Ponad 1,5 roku czekania, a ekipa Zuckerberga wciąż nie uwinęła się z przeprojektowaniem interfejsu aplikacji. Jaki problem podmienić kilka teł? - może ktoś zapytać. Cóż, samo przyciemnienie interfejsu jednej aplikacji to dla zdolnego zespołu najpewniej kilka dni pracy. Choć Facebook nigdy tego oficjalnie nie przyzna, przyczyna poślizgu prawdopodobnie leży gdzie indziej.

Zrobienie czegoś to dla Facebooka pikuś. Większym problemem jest ustalenie, czy warto to robić

Pamiętam jak kilka dni temu Facebook z dumą chwalił się nowym, odświeżonym interfejsem swojego serwisu, który miał trafić do użytkowników kilka miesięcy później. Nowy wygląd po cichu pojawił się u garstki osób, po czym znikł, a wzmianki na jego temat zostały usunięte ze wszystkich oficjalnych kanałów komunikacji.

Jakiś czas później na jaw wypłynęły nieoficjalne informacje jakoby użytkownicy, u których aktywowano nowy interfejs, z jakiegoś powodu każdego dnia spędzali na Facebooku średnio kilka minut krócej niż dotychczas.

A dla serwisu, który swoich użytkowników liczy w miliardach i utrzymuje się z wyświetlania im reklam, każda sekunda jest na wagę złota. Dlaczego Facebook domyślnie odtwarza wideo na osi czasu i to od razu z dźwiękiem? Bo wideo to najprostszy sposób, by zatrzymać przeglądającego jeszcze chwilę dłużej.

Długie testy trybu ciemnego Facebooka wynikają najpewniej z chęci uniknięcia powtórki z rozrywki

Załóżmy czysto hipotetycznie, że tryb ciemny - który jest bardziej przyjazny dla oczu - sprawia, że użytkownicy krócej przewijają Facebooka wieczorami, bo mają mniejsze problemy z zaśnięciem. Gdyby tak było, a nowy interfejs został aktywowany bez żadnych wcześniejszych testów u 2,7 miliarda osób, dla tak dużej platformy byłaby to katastrofa.

Jestem pewien, że Zuckerberg od kilku ostatnich miesięcy analizuje to, w jaki sposób zachowują się użytkownicy, u których tryb ciemny został aktywowany. Czy nie spędzają na Facebooku mniej czasu? Czy z nie zostawiają mniej komentarzy i lajków? Czy nie klikają w reklamy mniej chętnie? Przed wprowadzeniem tak ważnej zmiany trzeba znaleźć odpowiedzi na te i wiele innych pytań.

To wszystko tłumaczy, dlaczego na pierwszy ogień poszedł Messenger. Ten jest komunikatorem, więc czas z nim spędzony uzależniony jest głównie od konwersacji, a cała oprawa ma znaczenie drugorzędne.

Więc nie - tak długi czas oczekiwania nie oznacza, że Facebook zatrudnia ludzi, których przerasta podmiana kilku teł.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.