Apple może przejąć Disneya za ponad 200 miliardów dolarów!

Apple może przejąć Disneya za ponad 200 miliardów dolarów!14.04.2017 11:05

Plotki, jakoby Apple planował przejąć Disneya, krążą nie od dziś. Ostatnio przybrały jednak na sile.

O możliwym przejęciu Disneya przez Apple'a mówią cytowani przez "Wall Street Journal" analitycy RBC Capital Markets. Ma być ono uzależnione głównie od tego, czy urzędy regulacyjne USA przyznają firmie ulgi podatkowe niezbędne do dokonania tak gigantycznej transakcji. Gigantycznej, bo ta miałaby opiewać na ponad 200 miliardów dolarów.

Apple stworzy konkurencję dla Netfliksa?

Analitycy są zgodni co do tego, że największą chrapkę Apple ma na disneyowskie treści. Apple posiada sklepy z filmami, muzyką i grami, ale nie produkuje własnych.

Tymczasem do Disneya należy kilkanaście wytwórni filmowych takich jak Pixar, Hollywood Pictures, Lucasfilm czy Marvel Studios. Po ewentualnej transakcji firma Tima Cooka zyskałaby olbrzymią bazę filmów oraz pełną kontrolę nad produkcją kolejnych.

To pozwoliłoby Apple'owi chociażby bez ograniczeń lokować swoje produkty w filmach i serialach Disneya. Może Kaczor Donald nie zacznie nagle używać iPhone'a, ale już Iron Man spokojnie mógłby wymienić Galaxy Taba na iPada.

Zdaniem analityków, Apple mógłby błyskawicznie zbudować serwis VOD, który stałby się realną konkurencją dla Netfliksa. Gigant ma olbrzymią bazę potencjalnych klientów. Wystarczy, że apka dająca dostęp do usługi byłaby preinstalowana na iPhone'ach, iPadach i komputerach Mac.

Disney ma także własne parki rozrywki

Tutaj analitycy dopatrują się szansy na wypełnienie Disneylandów technologiami Apple'a. Wiadomo, że producent iPhone'ów na poważnie interesuje się rozszerzoną rzeczywistością, która może na zawsze zmienić branżę rozrywkową.

Wyobraźcie sobie, że w parkach rozrywki pojawią się okulary AR Apple'a, które - analogicznie do gry Pokemon GO - pozwolą zobaczyć biegającą Myszkę Miki. Wystarczy przy wyjściu z parku rozrywki postawić Apple Store'a i który rodzic odmówi kupienia podekscytowanemu dziecku takich okularów?

Przejęcie Disneya dałoby Apple'owi masę innych korzyści

Disney produkuje także mobilne gry. Apple promuje swoją telewizyjną przystawkę Apple TV jako konsolę do gier. Po przejęciu Disneya firma zyskałaby kontrolę nad mnóstwem rodzinnych produkcji.

Przejęcie mogłoby się odbić nawet na takich błahostkach jak emotikony. Nic nie stałoby na przeszkodzie, by wykorzystać wizerunek Myszki Miki. Warto zresztą wspomnieć, że Miki już teraz zdobi jedną z tarczy zegara preinstalowanych na Apple Watchu.

[photoposition="wide"]101553[/photo]

Apple i Disney idealnie do siebie pasuję

Obie firmy znane są ze swojej poprawności politycznej i rygorystycznego podejścia do kwestii nagości czy wulgaryzmów. Disney po przejęciu studia LucasFilm zakazał sprzedawania figurek księżniczki Lei w wyzywającym stroju niewolnicy, a Apple swego czasu podmieniał użytkownikom Maców piosenki z przekleństwami na ich ocenzurowane wersje. Światopoglądowego konfliktu po ewentualnym przejęciu by zatem nie było.

Warto także przypomnieć, że do Disneya należy wytwórnia Pixar ("Toy Story", "Auta", "Odlot" czy "Gdzie jest Nemo?"), którą założył... Steve Jobs - ojciec Apple'a. Przypadek?

Oby tylko ceny biletów na disneyowskie produkcje nie podskoczyły do 99 dolarów, a Luke Skywalker nie zaczął używać iPhone'a...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.