Apple ma niecałe 15% rynku mobilnego, ale za to zgarnia prawie cały zysk

Apple ma niecałe 15% rynku mobilnego, ale za to zgarnia prawie cały zysk18.11.2015 14:55
Pieniądze
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Pod względem sprzedaży to Samsung jest liderem rynku mobilnego, ale pod jednym względem znacząco przegrywa z Apple'm. Tym najważniejszym, ponieważ chodzi o pieniądze.

Samsung w trzecim kwartale tego roku osiągnął 6,4 miliardów dolarów zysku, a dział mobilny odpowiedzialny jest za 2,1 mld. To świetny rezultat, którego pozazdrościć może zdecydowana większość konkurentów, ale nie ma wśród nich Apple'a. Gigant z Cupertino zarobił aż 11,1 mld dolarów netto, czym udowodnił, że Koreańczycy w kwestii zarabiania muszą się jeszcze wiele nauczyć. Co więcej w pierwszych trzech miesiącach tego roku Apple odpowiadało za 92% zysków z rynku mobilnego, a jak to wygląda teraz?

Pewnie nie będziecie specjalnie zdziwieni jeśli powiem, że Amerykanie w trzecim kwartale tego roku jeszcze powiększyli procentowy udział w zyskach. Tym razem według danych Canaccord Genuity (via Apple Insider) Apple zgarnęło 94% zysków z tej branży, co jest wzrostem w stosunku do zeszłego roku o 9 punktów procentowych. Największy rywal, czyli Samsung może pochwalić się tym, że przypadło mu w udziale... 11% zysków. Od razu zaznaczam, że jeśli Wam również nie wychodzi 100%, to nie musicie martwić się o poziom swoich umiejętności matematycznych. Wielu producentów zaliczyło straty, więc w ujęciu procentowym uwzględnia się ich ujemny wkład.

Procentowy udział zysków producentów smartfonów, Źródło zdjęć: © appleinsider.com
Procentowy udział zysków producentów smartfonów
Źródło zdjęć: © appleinsider.com

Taka rozbieżność jest na pierwszy rzut oka dziwna, ponieważ Apple dostarczyło na rynek jedynie 14,5% wszystkich smartfonów (48 mln), a Samsung ma 24,5% (81 mln). Wszystko jest jasne po zobaczeniu średniej ceny produktów obydwóch firm. W przypadku Amerykanów jest to 670 dolarów (ok. 2660 złotych), a u Koreańczyków tylko 180 dolarów (ok. 715 złotych). Warto też odnotować, że producent iPhone'ów może pochwalić się marżami wynoszącymi 37%.

Patrząc na powyższy wykres warto zauważyć, że obydwie firmy zbliżyły się do siebie jedynie w 2013 roku, kiedy to Samsung zgarniał dla siebie 42% zysków z rynku mobilnego. Na nieszczęście Koreańczyków od tamtej pory było już tylko coraz gorzej, a główny rywal radził sobie tylko lepiej i dlatego różnica między nimi jest tak ogromna.

Jeszcze słabiej prezentują się wyniki reszty stawki. Analityk firmy Canaccord Genuity, Mike Walkley uważa, że głównym powodem takiego stanu rzeczy jest to, że te firmy nie wiedzą jak konkurować z liderami w segmencie smartfonów kosztujących więcej niż 400 dolarów (ok. 1590 złotych). Ciężko się z tym nie zgodzić. Co prawda różni producenci pokazują coraz ciekawsze flagowce, ale przeważnie nie mają one niczego na tyle przekonywującego, żeby przeciętny użytkownik postawił je wyżej niż iPhone'y i przedstawicieli serii Galaxy S. Sam nigdy nie byłem specjalnym fanem Samsungów, ale gdybym chciał kupić topowego smartfona, to na pewno brałbym pod uwagę linię S6.

Apple bezapelacyjnie rządzie na rynku pod względem pieniędzy, a ostatni kwartał tego roku może wyglądać jeszcze lepiej. Nie dość, że iPhone'y 6s trafiły już do większości krajów na świecie to coraz więcej użytkowników Androida może zdecydować się na zmianę systemu. Tim Cook przy ostatnich wynikach finansowych powiedział, że aż 30% nowych posiadaczy smartfonów Apple'a wcześniej korzystało z urządzeń pracujących pod kontrolą systemu Google.

Źródło: Canaccord Genuity (via Apple Insider) via phonearena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.