Apple chwali się liczbą użytkowników Apple Music. Pytanie tylko, czy jest się czym chwalić

Apple chwali się liczbą użytkowników Apple Music. Pytanie tylko, czy jest się czym chwalić07.12.2016 14:24
Apple Music - mc_stockphoto.hotmail.com / depositphotos.com

Rynkowy debiut usługi Apple Music miał miejsce pod koniec czerwca 2015, czyli niemal dokładnie 1,5 roku temu. Jak gigant z Cupertino radzi sobie na rynku streamingu muzyki?

Apple Music ma 20 milionów subskrybentów

Podstawowy miesięczny abonament wynosi 9,99 dol., więc możemy założyć, że melomani przelewają na konto Apple'a jakieś 200 milionów dolarów miesięcznie. Mniej więcej, bo w różnych krajach obowiązują różne stawki, a firma ma ponadto oferty rodzinne czy rabaty dla studentów.

Tak czy inaczej, niejedna firma chciałaby mieć takie przychody rocznie. W przypadku Apple'a mówimy natomiast tylko o dodatkowym biznesie zbudowanym w 1,5 roku, który generuje setki milionów dolarów przychodów miesięcznie.

Nie podzielam jednak opinii, że Apple Music jest niebywałym sukcesem

Główny rywal Apple'a - Spotify - miał na początku czerwca 2015 (3 tygodnie przed startem Apple Music) 20 milionów płatnych subskrybentów. We wrześniu 2016 było ich już 40 milionów.

Spotify zdobycie 20 milionów klientów zajęło zatem 15 miesięcy. Apple'owi ponad 17 miesięcy. Spotify rozwija się szybciej.

Apple miał trudniej? Nie zgadzam się

Ktoś może powiedzieć "zaraz zaraz, Spotify jest na rynku od 8 lat, a Apple od 1,5 roku". Sęk jednak w tym, że Spotify jest naprawdę usługą zbudowaną od zera. Każdego kolejnego klienta trzeba najpierw poinformować o usłudze i zachęcić go do instalacji aplikacji.

Apple Music jest natomiast wpychane ludziom na siłę. Specjalna aplikacja - nazwana po prostu Muzyka - zastąpiła domyślny odtwarzacz na wszystkich iPhone'ach, iPadach i iPodach touch z iOS-em 8.4+. Specjalna apka pojawiła się także na Macach. Wystarczy ją uruchomić i wyświetla się komunikat o możliwości dokonania subskrypcji i skorzystania z 3-miesięcznego okresu próbnego.

Apple sprzedaje setki milionów iUrządzeń rocznie. Jak wynika z raportu IDC, tylko w trzecim kwartale 2016 na rynek trafiło 45,5 milionów iPhone'ów. Biorąc pod uwagę liczbę dostępnych "terminali dostępowych do Apple Music" i agresywny marketing (Apple do promowania usługi zatrudnia celebrytów i wiele albumów ma na wyłączność), te 20 milionów płacących osób przestaje robić wrażenie. A przecież usługa ta jest dostępna także na Androidzie.

Nie mówiąc już o tym, że porównywanie samej liczby płacących subskrybentów jest dla Spotify krzywdzące

Jeśli chcesz korzystać z Apple Music, sprawa jest prosta: musisz płacić (choć istnieją nieoficjalne sposoby na korzystanie z Apple Music za darmo).

Spotify pozwala natomiast korzystać z usługi bezpłatnie, jeśli użytkownik zgodzi się słuchać reklam. Na początku roku Szwedzi chwalili się, że mają już 100 milionów użytkowników (płacących i niepłacących) miesięcznie. Dziś jest ich zapewne znacznie, znacznie więcej.

Podczas konferencji poświęconej Apple Music Daniel Ek - CEO Spotify - napisał na Twitterze wymowne "oh ok". Dziś wiemy, że Apple faktycznie nie dał mu wielkich powodów do obaw.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.