Apple obawia się Samsunga i broni iPhone'a 5

Apple obawia się Samsunga i broni iPhone'a 517.03.2013 09:00
iPhone (fot. Sinchen.Lin)
Michał Brzeziński

Samsung zaprezentował swojego nowego flagowca, więc Apple nie chce siedzieć z założonymi rękami i przeprowadza nową kampanię promocyjną. Na stronie internetowej gigant z Cupertino umieścił obszerny opis, czemu iPhone jest lepszy od innych urządzeń. Informacja ta dotarła również do wielu skrzynek mailowych, aby nikt nie miał wątpliwości, jakiego smartfona powinien wybrać.

Pierwszą oznaką prawdziwej obawy przed działaniami konkurencji były ostatnie wypowiedzi Phila Schillera, które uderzały w Androida i Samsunga. Ale jeśli te poczyniania można było jakoś wytłumaczyć, to teraz już jest pewne - Apple nie czuje się zbyt pewnie na rynku. Wbrew pozorom może to mu wyjść na dobre.

Koncern Tima Cooka zamieścił na swojej stronie internetowej długą listę zatytułowaną "There's iPhone. And then there's everything else". Jako dwa główne powody do zakupu telefonu z jabłuszkiem podano, że pozwala on robić wiele rzeczy i to w prosty sposób. Oczywiście nie skończyło się na takich ogólnikach i wypisano więcej argumentów:

  • iPhone zgarnął 8 nagród J.D. Power and Associates za satysfkację klientów - czyli wszystkie od czasu jego wejścia na rynek.
  • Precyzja wykonania dorównująca tej z dobrych zegarków.
  • *\Tylko iPhone ma wyświetlacz Retina* - i tutaj zaczynają się schody. Apple może mieć rację jeśli chodzi o marketingowe określenie \wyświetlacz Retina\
  • kojarzące się z wysoką rozdzielczością i prawdopodobnie zarezerwowane tylko dla produktów z jabłuszkiem. Jednak pod względem specyfikacji wiele innych ekranów zdążyło już wyprzedzić ten z iPhone'a tak pod względem ostrości, jak i jakości.
  • Świetny czas życia na baterii bez ogromnej baterii.
układ A6 | fot. apple.com
układ A6 | fot. apple.com
  • Wydajność i oszczędność układu A6. Opis nie niesie za sobą żadnych konkretnych informacji, a jest jedynie marketingowym peanem dla procesora.
  • Szybka łączność Wi-Fi oraz LTE. Chociaż ten argument niczego nie wyolbrzymia, to te łączności już nie robią na nikim wrażenia.
  • Najpopularniejszy aprarat na świecie, na co dowodem jest to, że trzy najczęściej wykorzystywane aparaty w serwisie Flickr to iPhone 4, 4S i 5. Opis podkreśla także jakość zdjęć i automatyczne dopasowanie kolorów, ale w czasach Lumii 920 i PureView 808 trudno mówić o jakiejkolwiek dominacji smartfona Apple.
  • Dostępność multimediów i aplikacji w sklepie iTunes. Oprócz dużej bazy muzyki, filmów i seriali, ważny jest także sam App Store, który ma ponad 800 000 aplikacji, a wszystkie z nich przechodzą proces weryfikacji.
  • iOS 6 to **\najbardziej zaawansowany mobilny system operacyjny**. Apple zaszalało z tym stwierdzeniem i każdy może je interpretować na swój sposób.
iOS | fot. apple.com
iOS | fot. apple.com
  • *\Tylko iPhone ma Siri* - niewątpliwie. Co nie oznacza, że nie ma innych tego typu rozwiązań, np. Google Now czy S Voice Samsunga.
  • iCloud pozwalający na synchronizację danych na kilku urządzeniach.
  • Wsparcie techniczne od prawdziwych ludzi, dostępnych pod infolinią lub w sklepach Apple. Gigant z Cupertino rzeczywiście słynie z dobrej pomocy technicznej, ale jednocześnie wyolbrzymia sytuację, gdy inni producenci odmawiają pomocy i ciągle odsyłają do kogoś innego.

Starałem się bardziej opisać te argumenty, które są przekombinowane. Jest ich sporo, chociaż jednocześnie kilka pozostałych słusznie chwali ogromne zalety iPhone'a, np. sprawne aktualizacje, pomoc techniczna, znaczna satysfakcja konsumentów. Można znaleźć też takie, których interpretacja jest bardzo szeroka i podchodzi pod większość flagowych urządzeń na rynku.

Do niedawna Apple myślało, że jest bezkonkurencyjne i skupiało się głównie na chwaleniu swoich produktów. Tym razem sytuacja się zmieniła i to iPhone 5 musi bronić swojej pozycji na rynku. Zwłaszcza, że miał premierę ponad pół roku temu, a w świecie Androida to długi okres, w którym technologia pędzi do przodu.

Szczerze mówiąc, cieszy mnie podejście Apple. Trochę pokory jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a oddech konkurencji na plecach z pewnością pomoże się zmotywować do ciężkiej pracy i wprowadzania innowacji.

Źródło: theVergeApple

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.