Drogi Apple, dlaczego już nie kradniesz, tylko starasz się na siłę płynąć pod prąd?

Drogi Apple, dlaczego już nie kradniesz, tylko starasz się na siłę płynąć pod prąd?12.09.2014 12:52
Apple Watch - koncept Alcion
Źródło zdjęć: © alcionuxui.tumblr.com

"Dobrzy artyści kopiują, wielcy artyści kradną. Jako Apple zawsze byliśmy bezwstydni w kradzieży wspaniałych rozwiązań" - to słowa Steve'a Jobsa. Szkoda więc, że Apple nie zastosował tej zasady, gdy pracował nad swoim Watchem.

Zaprojektowanie urządzenia, które trafi w gusta milionów konsumentów nie jest łatwe. Pierwszy smartfon wylądował na półkach sklepowych w 1994 roku, a przez kolejne kilkanaście lat producenci prześcigali się w pomysłach na temat tego, jak powinno wyglądać tego typu urządzenie. Jasny kierunek rozwoju wyznaczył dopiero pierwszy iPhone, kiedy to producenci zrozumieli, że złotym środkiem jest surowa, prostokątna bryła, duży dotykowy ekran i liczba fizycznych przycisków ograniczona do minimum.

W przypadku smartwatchy sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bo choć na rynku mamy już wiele różniących się od siebie inteligentnych zegarków, to ciężko wśród nich znaleźć wspomniany wcześniej złoty środek. Smartwatch powinien mieć prostokątny ekran, a może kwadratowy lub okrągły? Prosty czy wygięty? Lepiej dać kilka przycisków fizycznych czy postawić tylko na dotykowy ekran? Wyświetlacz powinien być włączony cały czas czy reagować na gesty? Odpowiedzi na te pytania metodą prób i błędów szukają obecnie wszyscy.

Gdybyśmy jednak mieli już teraz zacząć szukać złotego środka, to prawdopodobnie musielibyśmy zacząć od okrągłego ekranu. Nie da się bowiem nie zauważyć, że okrągłe zegarki wzbudzają najwięcej pozytywnych emocji i dość tutaj wspomnieć o ankiecie, którą ostatnio przeprowadziłem. Jedynie nieco ponad 3% głosujących stwierdziło, że najbardziej podobają im się zegarki z prostokątnymi ekranami. Cała reszta postawiła na Moto 360 i LG G Watch R.

Moto 360
Moto 360

Warto tutaj zaznaczyć, że Apple do tej pory był mistrzem świata i okolic w wykorzystywaniu sprawdzonych rozwiązań. Gigant nie wynalazł ani pojemnościowego ekranu, ani technologii Multi-Touch, ani prostokąta. Dopiero kumulacja sprawdzonych rozwiązań pozwoliła Apple'owi stworzyć produkt, który zrewolucjonizował rynek - iPhone'a.

Problem z Apple Watchem jest taki, że podczas jego projektowania zespół Jonathana Ive'a już na wstępie odrzucił jedno jedyne rozwiązanie, które w przypadku inteligentnych zegarków możemy uznać za sprawdzone, czyli właśnie okrągły wyświetlacz. W efekcie powstał produkt, który pod względem designu już teraz przegrywa z produktami konkurencji, a ta przecież dopiero uczy się robić zegarki. I mówimy o firmie, która zawsze górowała pod względem designu i produkcie, w przypadku którego design jest nad wyraz istotny.

LG G Watch R
LG G Watch R

Na koniec chciałbym, żebyście rzucili okiem na grafiki koncepcyjne przygotowane przez projektantkę ukrywającą się pod pseudonimem Alcion.

[1/7]
[2/7]
[3/7]
[4/7]
[5/7]
[6/7]
[7/7]

Prawda, że o niebo lepiej?

Źródło: Alcion via The Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.