Fitbit: "Apple Watch nie ma żadnego wpływu na sprzedaż opasek fitness"

Fitbit: "Apple Watch nie ma żadnego wpływu na sprzedaż opasek fitness"04.11.2015 13:39
Fitbit Charge HR
Źródło zdjęć: © Fitbit
Łukasz Skałba

Jeden z największych graczy na rynku akcesoriów fitness opublikował wyniki finansowe za ostatni kwartał. Okazuje się, że sklepowy debiut Apple Watcha nie zagroził pozycji konkurencyjnych rozwiązań.

Najbardziej oczekiwany smartwatch wszechczasów - Apple Watch - ujrzał światło dzienne już ponad rok temu, ale do sprzedaży wszedł dopiero w kwietniu. Niektórzy analitycy przewidywali wtedy rychły spadek sprzedaży wszelkich konkurencyjnych smartzegarków i smartopasek. O ile w kwestii tych pierwszych coś może być na rzeczy, o tyle okazuje się, że opaski mają się bardzo dobrze i Watch im w ogóle nie zagraża.

Oferta Fitbit, Źródło zdjęć: © Fitbit
Oferta Fitbit
Źródło zdjęć: © Fitbit

Firma Fitbit produkuje wszelkiego rodzaju akcesoria fitness, głównie inteligentne opaski. Producent ma ich w swojej ofercie aż 4 rodzaje. Od prostych (Flex) kosztujących jakieś 400 zł, do bardzo skomplikowanych z nadajnikiem GPS i optycznym pulsometrem (Surge) kosztujących ponad 1000 zł. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. Apple Watch natomiast jest urządzeniem zwracającym uwagę nie tylko na aspekty stylistyczne i modowe, ale także właśnie na aspekt sportowy. Zegarek z Cupertino ma wszystko to, co oferują opaski Fitbit i dużo więcej. Obawy niektórych firm były więc trochę uzasadnione, tym bardziej, że w listopadzie 2014 roku Apple usunął z Apple Store'a wszystkie smartopaski firmy Fitbit, co było dosyć wymownym posunięciem.

Z raportu finansowego Fitbita wynika jednak, że obawy nie były słuszne. Trzeci kwartał w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, przedsiębiorstwo zakończyło z zyskiem 168% wyższym. Producent sprzedał 4,8 miliona urządzeń, generując przychód w wysokości 409,3 miliona dolarów. Co prawda nie wiemy, jak sprzedaje się Apple Watch (Apple z jakiegoś powodu nie publikuje jego wyników), ale wyniki Fitbita czynią go liderem rynku akcesoriów fitness.

Apple Watch w berlińskim Apple Store
Apple Watch w berlińskim Apple Store

CEO firmy - James Park - podaje jednak słuszne wytłumaczenie. Stwierdza on, że propozycja Apple'a nie miała żadnego większego wpływu na sprzedaż ich urządzeń, gdyż "jest to zupełnie inny segment rynku". Nie sposób się z tym nie zgodzić. Watch to pełnoprawny smartwatch, który oprócz śledzenia aktywności, oferuje dużo więcej możliwości. Poza tym jego wykonanie i design (dyskusyjny, ale jednak) pozostawiają "plastikowe" opaski Fitbita daleko w tyle.

Podstawowym czynnikiem wpływającym na decyzje konsumentów była również cena. Najtańsza wersja Apple Watcha jest 3,5 razy droższa od podstawowej opaski do śledzenia aktywności. Dla sportowca z jasnymi priorytetami wybór będzie więc oczywisty. Ważny jest też czas pracy na baterii. Produkty przeznaczone wyłącznie do celów sportowych wytrzymują spokojnie kilka dni, a nawet tydzień. Smartwatch Apple'a rozładuje się natomiast już po kilku godzinach ciągłęgo śledzenia aktywności. Dodatkowo, Watch może współpracować tylko i wyłącznie z systemem iOS, w naturalny sposób zawężając grono odbiorców. Tańsze opaski działają także z Androidem, który odpowiada z pewnością za bardzo dużą część finansowego toru. Nie ma się więc co dziwić dobrym wynikom Fitbita.

*Źródło: Fitbit via Phone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.