Apple Watch - przynajmniej 30 milionów sprzedanych egzemplarzy w przyszłym roku?

Apple Watch - przynajmniej 30 milionów sprzedanych egzemplarzy w przyszłym roku?21.11.2014 16:41
Apple Watch
Źródło zdjęć: © Apple

Podczas gdy Apple wciąż dopieszcza swojego Watcha i szykuje się do zaplanowanej na początek przyszłego roku premiery, inwestorzy i analitycy zastanawiają się, jak dobrze będzie się sprzedawał.

Analitycy Morgana Stanleya przewidują, że w marcu 2015 roku na świecie będzie ok. 315 milionów użytkowników iPhone'a w wersji 5 lub wyższej, czyli tym samym 315 milionów osób potencjalnie zainteresowanych Watchem. Jeśli przynajmniej 10% w nich zdecyduje się na zakup zegarka, to - jak nietrudno policzyć - liczba sprzedanych egzemplarzy może w krótkim czasie przekroczyć 30 milionów.

Te 10% - jak podkreślają analitycy - to założenie "bezpieczne" ponieważ rynek inteligentnej galanterii rozwija się szybciej, niż się spodziewano, a w 2010 roku iPada zakupiło 14% posiadaczy iTelefonów. Tylko czy porównania do iPadów faktycznie mówią nam cokolwiek? Moim zdaniem nie.

Przede wszystkim iPad to całkowicie niezależne urządzenie, którego można używać bez względu na preferowany ekosystem. Wiele osób korzysta z tandemu smartfon z Androidem + iPad, a będąc użytkownikiem iPhone'a można zakupić iPada ze świadomością, że możliwe będzie używanie go nawet po przerzuceniu się na inny system lub oddanie/sprzedanie komukolwiek po wymianie na nowszy model. Liczbę potencjalnych klientów w naturalny sposób ogranicza w zasadzie tylko zawartość ich portfeli.

Z Apple Watchem sprawa będzie nieco bardziej skomplikowana, bo ten będzie jedynie dodatkiem do iPhone'a. Liczba użytkowników nowszych generacji smartfonów Apple'a zamyka zatem listę osób, które Watcha mogą zechcieć kupić lub którym można go sprezentować czy też odsprzedać. To wszystko sprawia, że podjęcie decyzji o ewentualnym zakupie inteligentnego zegarka będzie nieco trudniejsze. Przynajmniej w teorii, bo jeśli Apple Watch będzie po prostu bardzo modnym gadżetem (a pewnie będzie), to równie dobrze może wyraźnie napędzić sprzedaż iPhone'ów.

Jeśli więc Apple faktycznie sprzeda w ciągu kilku miesięcy 30 milionów swoich smartzegarków, będzie to wynik imponujący. Jest to bowiem produkt, którego zadaniem będzie nie tylko osiągnięcie sukcesu na rynku ograniczonym przez liczbę użytkowników iPhone'a, ale i stawienie czoła wyrobionemu przez dekady przywiązaniu konsumentów do klasycznych zegarków. Łatwo więc nie będzie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.