W 2015 roku Apple sprzedał najwięcej smartwatchy, ale liderem całego rynku wearables był ktoś inny

Coraz więcej firm stara się zawalczyć o kawałek rynku inteligentnych gadżetów i zegarków. Która okazała się najskuteczniejsza w 2015 roku?

Apple Watch
Apple Watch
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

07.02.2016 | aktual.: 07.02.2016 14:57

Chociaż sam nie mam jeszcze inteligentnego zegarka, to z uwagą obserwuję ten rynek, ponieważ z każdym kwartałem jest on coraz ciekawszy. Wystarczy przypomnieć, że w zeszłym roku pojawiły się zarówno gadżety dla dzieci, jak DokiWatch czy chociażby projekty urządzenia dla niewidomych. Niemal każdy może znaleźć coś dla siebie, ponieważ oprócz bardzo tanich opasek jak Xiaomi Mi Band 1S, można kupić także zegarki z najwyższej półki, a świetnym przykładem jest TAG Heuer Connected.

Klienci mieli w czym wybierać i wybrali Apple Watcha!

Tego można było się spodziewać. W drugim kwartale zeszłego roku, na rynek trafiło 3,6 mln zegarków firmy z Cupertino, co przełożyło się na 19,9 proc. udziałów na rynku. Teraz jest jeszcze lepiej, ponieważ jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Canalys (opierający się na danych ze swojego narzędzia analitycznego) w całym 2015 roku w sprzedaży pojawiło się 12 milionów Apple Watchy, co odpowiada za 2/3 wszystkich urządzeń. Wpływ na taki rezultat miała świetna końcówka roku, ponieważ w ostatnim kwartale 2015 do klientów trafiło 5 mln gadżetów.

Ostatnie 3 miesiące zeszłego roku do udanych może zaliczyć również Samsung, który dzięki dobremu przyjęciu Geara S2 wskoczył na drugie miejsce. Trzecie miejsce przypadło firmie Pebble, która kilka miesięcy temu pokazało swój pierwszy okrągły zegarek - Time Round. Ostatnim z wyróżnionych jest Huawei (czwarte miejsce), który jednocześnie został największym producentem zegarków opartych o system Android Wear.

Nie tylko zegarki się liczą, na całym rynku wearables liderem jest Fitbit

Oprócz zegarków, w całym 2015 roku na rynek trafiło także 37 milionów inteligentnych opasek. Najwięcej sprzedał Fitbit, chociaż nie został podany dokładny wynik. Wiadomo za to, że na drugim miejscu jest Xiaomi, które odpowiada za 12 milionów opasek.

Patrząc na cały rynek wearables (zegarki i opaski) w ostatnim kwartale ubiegłego roku największym producentem został Fitbit. Za nim znalazł się Apple oraz Xiaomi.

Analitycy wspomnieli również, że Fitbit Blaze jest bardzo atrakcyjnym produktem i to on może wyznaczać drogę innym producentom na tym rynku. Przypomnę tylko, że jest to inteligentny zegarek z funkcjami opaski oraz przyzwoitym czasem pracy na jednym ładowaniu (do 5 dni).

Fitbit Blaze
Fitbit Blaze© Fitbit

Tak jak wspomniałem na początku tekstu, nie mam jeszcze smartwatcha. Niedługo mogę zmienić zdanie, ponieważ Samsung pracuje nad kilkoma ciekawymi rozwiązaniami i jeśli wszystkie wejdą w życie to zegarki mogą być ważniejsze niż smartfony. Na razie przekonuje mnie wizja firmy Withings w modelu Activité Steel, czyli połączenie zwykłego czasomierza oraz funkcji znanych z inteligentnych gadżetów.

Źródło: canalys.com

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)