Apple wymiata na rynku wearables. Reszta producentów w tyle

Apple wymiata na rynku wearables. Reszta producentów w tyle11.03.2020 17:08
Patryk Korzeniecki

Podział rynku urządzeń ubieralnych jest dosyć wyraźny, chociaż przy utrzymaniu tendencji możemy mieć do czynienia z przetasowaniem tabeli.

Smartwatche przestały być już białym krukiem - codziennie można spotkać kogoś z zegarkiem Apple, Samsunga, Huaweia czy opaską Mi Band Xiaomi. Na świecie dostarczonych zostało miliony urządzeń noszonych, nie tylko na ręce, ale także w uchu. Oto statystyki rynku smart opasek, inteligentnych zegarków i słuchawek z ubiegłego roku.

Wearables w 2019 roku: lista wygranych i przegranych

Apple od lat prowadzi jeśli chodzi o liczbę dostarczonych urządzeń z zakresu produktów noszonych. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2018 roku firma dostarczyła 48 milionów produktów i zagarnęła 27 proc. rynku. Z kolei w 2019 roku było to już 106,5 miliona urządzeń (31,7 proc. rynku). Co ważne - bardzo pomogła tutaj oferta słuchawek.

Po piętach Apple'a próbuje deptać Xiaomi z wynikiem na poziomie 41,7 miliona urządzeń. To ponad dwukrotnie niższy wynik od wyniku firmy z Cupertino. Jestem tutaj nieco zaskoczony - spodziewałem się, że Chińczycy stosunkiem ceny do jakości zbliżą się bardziej do Apple'a. Jak jednak widzimy, atrakcyjny cennik to nie wszystko.

Źródło zdjęć: © idc.com
Źródło zdjęć: © idc.com

Za Xiaomi znajdują się Samsung i Huawei z podobnymi osiągnięciami oscylującymi wokół 30 milionów dostarczonych egzemplarzy w 2019 roku. Obie firmy zaliczyły wzrosty na poziomie 150 proc.. Jeśli więc tendencja się utrzyma, to Xiaomi może zostać wyprzedzone.

Stawkę zamyka firma Fitbit. Niegdyś marka była bardzo znana na rynku urządzeń noszonych, jednak z czasem jej popularność przeminęła. Mimo to dalej znajduje się w pierwszej piątce, jednak na ostatnim miejscu. Fitbit zamyka stawkę wynikiem 15,9 miliona dostarczonych urządzeń w 2019 roku.

Tak jak pisałem, duży wpływ na wyniki miało ujęcie w nich słuchawek. Według danych IDC, w 2019 trafiło ich na rynek więcej niż zegarków i opasek razem wziętych.

Źródło zdjęć: © idc.com
Źródło zdjęć: © idc.com

Xiaomi ma sporo linii smartwatchów i smartopasek, zaczynając od popularnych Mi Bandów przez Amazfity GTS i GTR na Mi Watchu kończąc. Apple z kolei sprzedaje tylko jedną linię zegarków Apple Watch oraz słuchawki EarPods i AirPods. Jak widać, nie potrzeba milionów modeli w portfolio, żeby zdominować rynek.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.