Apple ujawnia wyniki finansowe. Przychody i sprzedaż iPhone'ów w dół

Apple ujawnia wyniki finansowe. Przychody i sprzedaż iPhone'ów w dół01.05.2019 13:29

Tim Cook ujawnił przed inwestorami wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego i pierwszy roku kalendarzowego. Liczby z jednej strony są do pozazdroszczenia, ale z drugiej Apple zanotował spore spadki.

Apple od kilku kwartałów nie ujawnia dokładnej liczby sprzedanych iPhone'ów, ale wiadomo, że nie jest z tym najlepiej.

Zainteresowanie klientów iPhone'ami wyraźnie spadło

iPhone od stycznia do końca marca 2019 wygenerował 31,05 mld dolarów przychodu. To oczywiście ogromna kwota, ale w analogicznym okresie roku 2018 było to 37,56 mld. Mówimy o ponad 17-procentowym spadku przychodów rok do roku.

Warto mieć na uwadze, że w ostatnich miesiącach do oferty dołączył iPhone XS Max, czyli najdroższy smartfon w historii Apple'a. Z kolei najprzystępniejszy iPhone XR jest droższy niż iPhone 8 rok wcześniej. Skoro mimo wzrostu średniej ceny sprzedaży Apple zanotował spadek przychodów, to oczywiste, że jego smartfony nie sprzedają się najlepiej.

Z analiz firmy IDC wynika zresztą, że od stycznia do marca Apple dostarczył 36,4 mln iPhone'ów. Rok wcześniej miało to być 52,2 mln, więc mówimy o ponad 30-procentowym spadku. Ciężko więc powiedzieć, by linie XS i XR skradły serca konsumentów.

Wzrosty w innych kategoriach nie zdołały uchronić Apple'a przed spadkiem przychodów

Oczywiście nie samym iPhone'em Apple żyje. W ostatnim czasie do oferty firmy trafiły m.in nowe iPady, a prezentacji doczekał się cały arsenał nowych usług.

Gigant zdradza, że względem analogicznego okresu w roku 2018:

  • iPad wygenerował ponad 20-procentowy wzrost przychodów (z 4,01 do 4,82 mld dolarów);
  • usługi wygenerowały niemal 20-procentowy wzrost przychodów (z 9,55 do 11,45 mld dolarów);
  • inteligentna galanteria, urządzenia domowe i akcesoria wygenerowały ponad 30-procentowy wzrost przychodów (z 3,94 do 5,13 mld dolarów);
  • Maki wygenerowały prawie 5-procentowy spadek przychodów (z 5,78 do 5,51 mld dolarów).

Choć w przypadku większości kategorii Apple zanotował wzrosty, łączne przychody spadły o ponad 5 procent z 61,14 do 58,02 mld dolarów.

Choć Apple robi co może, by zdywersyfikować źródła przychodów, chociażby coraz mocniej inwestując w usługi, iPhone wciąż pozostaje najważniejszym produktem, od którego uzależniona jest kondycja całej firmy.

Apple nie ma więc wyjścia. iPhone 11 musi skraść serca klientów

Apple jako firma zobligowana do pomnażania pieniędzy akcjonariuszy nie ma innego wyjścia niż zwiększenie zainteresowania nowymi iPhone'ami. Zwłaszcza że od popularności jego telefonów uzależniona będzie baza potencjalnych odbiorców jego usług, w tym platformy dla graczy Apple Arcade, w którą gigant miał zainwestować gigantyczne pieniądze.

iPhone 11 Pro ma być dostępny w dwóch rozmiarach, Źródło zdjęć: © twitter.com/OnLeaks / CashKaro.com
iPhone 11 Pro ma być dostępny w dwóch rozmiarach
Źródło zdjęć: © twitter.com/OnLeaks / CashKaro.com

iPhone XS nie radzi sobie na rynku, na którym podobnie wyglądające i zbliżone funkcjonalnie smartfony można kupić za ułamek jego ceny. Wygląda na szczęście na to, że iPhone 11 dogoni rynkowe standardy chociażby obecnością potrójnego aparatu z obiektywami o różnych ogniskowych czy bezprzewodowym ładowaniem zwrotnym. Kto wie, może Apple pokusi się nawet o zaoferowanie przystępniejszych cen. Przekonamy się we wrześniu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.