Apple zwrócił 8 milionów iPhone'ów? To niezbyt duży problem

Apple zwrócił 8 milionów iPhone'ów? To niezbyt duży problem22.04.2013 10:20
Odprysk farby na iPhone 5 (fot. MacRumors)
Adrian Nowak

Nie wszystkie urządzenia wychodzące z fabryki są w idealnym stanie. O tym, jak duża liczba nowoczesnych gadżetów wraca z powrotem do wytwórców, można się przekonać, śledząc ostatnie doniesienia na temat iPhone'a.

China Business Journal, powołując się na własne źródła w Foxconnie, poinformował, że Apple zwrócił od 5 do nawet 8 milionów iPhone'ów w najnowszej wersji. Urządzenia miały prawdopodobnie drobne wady związane z wykończeniem, a po naprawie mogły po raz kolejny zostać wysłane do sklepów. Miliony smartfonów to ogromna liczba, bo wielu mniejszych producentów nie sprzedaje nawet tylu gadżetów.

Do nieoficjalnych doniesień trzeba jednak podchodzić z dystansem, szczególnie że Foxconn oficjalnie zaprzeczył tego typu informacjom. Według chińskiego wytwórcy około 95% schodzących z linii produkcyjnej urządzeń jest w pełni sprawnych i spełnia oczekiwania klientów. Apple sprzedał w ostatnim półroczu prawie 75 milionów iPhone'ów, ale i tak musiał odesłać kilka milionów telefonów do poprawki (nie uwzględniając starszych modeli).

Jeśli przedstawiciele Foxconnu po prostu nie chcą się przyznać do wpadki, zwrot 8 milionów smartfonów mógł kosztować chiński koncern nawet 259 milionów dolarów. Warto zauważyć, że obudowa najnowszej wersji iPhone'a wykonana jest z anodyzowanego aluminium, od którego niestety stosunkowo łatwo odpryskuje farba - liczba wad tego typu mogła być więc bardzo duża, nawet przy zachowaniu wysokiej jakości standardów produkcji.

[solr id="komorkomania-pl-155816" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3928,a-oto-smartfon-z-najciensza-ramka-na-swiecie" _mphoto="pantech-vega-iron-fot-en-e58cf2a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3772[/block]

Tym razem Apple ustrzegł się na szczęście problemów związanych z konstrukcją, które okazały się bolesne w przypadku iPhone'a 4. Przypomnę, że wtedy niefortunna konstrukcja anteny zmusiła wielu użytkowników do stosowania bumperów albo... trzymania telefonu w konkretny sposób, by nie stracić zasięgu. Koncern z Cupertino nie zdecydował się wtedy na wycofanie smartfona z rynku, jednak był to jeden z największych kryzysów wizerunkowych w historii firmy, któremu Steve Jobs musiał poświęcić osobną konferencję.

Pewności co do tego, ile tak naprawdę Apple zwrócił urządzeń, prawdopodobnie nie będziemy mieć nigdy. Jeszcze trudniej tego typu informacje zdobyć o Samsungu, który swoje flagowce przygotowuje we własnych zakładach, bazując w dużej części na produkowanych przez siebie podzespołach. Pewne jest, że tylko tego typu problemy chciałoby mieć wiele konkurencyjnych firm - w końcu samo sprzedanie kilku milionów jednego modelu smartfona udaje się tylko nielicznym.

Źródło: PocketNow

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.