Bankowość internetowa – jak rozpoznać najlepszą?

Bankowość internetowa – jak rozpoznać najlepszą?28.10.2016 15:05
Materiał sponsorowany

Zastanawiasz się nad zmianą banku lub chcesz założyć nowe konto bankowe online? Korzyści z konta online nie kończą się na tanich przelewach, darmowych wypłatach z bankomatów czy możliwości skorzystania z bankowych produktów na preferencyjnych warunkach. Sprawdź, co może zaoferować dobry bank i na co zwracać uwagę podczas wyboru nowego konta.

Jeśli bankowość internetowa i zakupy oraz przelewy online nie są Ci obce, przed zmianą banku koniecznie powinieneś sprawdzić, czy oferuje on bankowość elektroniczną dobrej jakości. Bankowość internetowa pomaga w zarządzaniu finansami i ułatwia korzystanie z konta osobistego dzięki aplikacjom lub serwisom online.

Serwis internetowy

Internetowy serwis dobrego banku powinien być przede wszystkim przejrzysty i przyjazny użytkownikowi. Zwróć tez uwagę na:

  • Możliwość korzystania na dowolnym urządzeniu np. na smartfonie, tablecie lub komputerze.
  • Dostęp do konta przez 24h - Dobra bankowość internetowa to nie tylko saldo konta i przelewy online. Dzięki serwisowi, masz też 24-godzinny dostęp do informacji o kredycie, lokatach i historii konta. Możesz też, korzystając z serwisu, w każdej chwili zastrzec kartę kredytową lub kartę do konta osobistego.
  • Możliwość personalizacji wyglądu karty lub historii konta - Podczas zapoznawania się ze stroną sprawdź, w jakim stopniu możesz spersonalizować jej wygląd i czy w historii konta jest możliwość zastosowania filtrów w wyszukiwarce.
  • Dodatkową usługę managera finansów - Dobry serwis będzie też udostępniał managera finansów, który automatycznie przypisuje wydatki do konkretnej kategorii, ułatwiając zarządzanie budżetem domowym oraz planowanie inwestycji czy oszczędności.

Wszystko w telefonie

Bankowość elektroniczna to nie tylko sprawny i przejrzysty serwis internetowy, ale także i funkcjonalna aplikacja na smartfon. Ważne jest, aby aplikacja banku miała przyjazny interfejs oraz oferowała niezbędne funkcjonalności:

  • możliwość sprawdzenia historii i salda,
  • dostęp do informacji o oszczędnościach
  • informacje kredycie.

Bardzo istotne, aby przelewy online wykonywane za pośrednictwem aplikacji były zabezpieczone wielostopniową weryfikacją. Obecnie banki oferujące bankowość elektroniczną najwyższej jakości umożliwiają logowanie do aplikacji mobilnej na przykład odciskiem palca. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, należy jednak dysponować urządzeniem posiadającym czytnik linii papilarnych Touch ID.

Bezpieczeństwo stosowania

Dobry bank będzie oferować wielostopniową weryfikację podczas przelewu zarówno w aplikacji mobilnej, jak i serwisie internetowym. Może się ona odbywać za pomocą hasła wysyłanego na specjalnej karcie kodów albo hasła wysyłanego SMS-em na podany wcześniej numer. Inną metodą weryfikacji może być token GSM, który należy zainstalować na komórce. Token generuje unikalne kody potrzebne do autoryzowania transakcji i bezpiecznego logowania w serwisie. Dodatkowo token zabezpieczony jest specjalnym PIN- em. Weryfikacja transakcji online powinna spełniać dwa warunki: po pierwsze, być skutecznym zabezpieczeniem w razie, gdyby urządzenie znalazło się w niepowołanych rękach. Po drugie zaś, powinna być wygodna, przyjazna i nie być uciążliwa w użyciu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.