Bez telefonu nie masz szans być cool !

Bez telefonu nie masz szans być cool !16.09.2008 12:00
Sabina

Bez telefonu nie będziesz popularny ! Przynajmniej tak jest w USA, gdzie 45% nastolatków uważa że telefon jest „kluczem do społecznej popularności". Harris Interactive, firma sondażowa, przeprowadziła badania na temat wskaźników popularności i roli poszczególnych gadżetów w kształtowaniu społecznego życia amerykańskich nastolatków. Najnowszy i super wypasiony telefon okazał się być „absolutnie konieczny" do tego, aby móc utrzymać status społeczny. Co ciekawe - jeszcze dwa lata temu, sytuacja była zgoła odwrotna - telefon nie miał wpływu na popularność.

Bez telefonu nie będziesz popularny ! Przynajmniej tak jest w USA, gdzie 45% nastolatków uważa że telefon jest „kluczem do społecznej popularności". Harris Interactive, firma sondażowa, przeprowadziła badania na temat wskaźników popularności i roli poszczególnych gadżetów w kształtowaniu społecznego życia amerykańskich nastolatków. Najnowszy i super wypasiony telefon okazał się być „absolutnie konieczny" do tego, aby móc utrzymać status społeczny. Co ciekawe - jeszcze dwa lata temu, sytuacja była zgoła odwrotna - telefon nie miał wpływu na popularność.

Telefon komórkowy stał się drugim co do ważności (po markowych ubraniach) gadżetem, pozwalającym na określenie i podniesienie statusu społecznego nastolatków. Zdetronizował więc takie dodatki jak obuwie czy biżuteria. A biorąc pod uwagę fakt iż nowe modele telefonów pojawiają się częściej niż nowe kolekcje butów, dla amerykańskich rodziców nowa moda wśród nastolatków może być cokolwiek kosztowna. Tylko czekać, aż pojawią się nam kolejne sequele filmów takich jak „American Pie", czy „High School Musical", w których główną rolę grać będą telefony komórkowe szkolnej młodzieży.

Dodatkowo okazało się, że amerykańskie nastolatki są przyjaźnie nastawione do reklam i nie miałyby nic przeciwko temu, aby przerywać ich rozmowy reklamami, jeśli tylko dzięki temu, telefonia komórkowa byłaby bezpłatna.

W Polsce, nacisk na szkolną popularność nie jest jeszcze tak duży- nie mamy w końcu pięknych acz złośliwych cheerleaderek; inteligentnych inaczej acz przystojnych futbolistów i mądrych acz zaniedbanych geek'ów - być może jednak to jaki mamy telefon, wpływa na to jak jesteśmy postrzegani przez szkolnych kolegów?

A jak wygląda to w waszych szkołach / uczelniach?

fot.:Ginger Garvey (SXC)

Źródło: tech.yahoo.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.