BlackBerry na kartę - co o tym sądzę?

BlackBerry na kartę - co o tym sądzę?03.06.2011 07:40
BlackBerry
Tomasz Hamryszak

Firma BlackBerry zaczyna na poważnie myśleć o polskim rynku. Postanowiłem zapoznać się bliżej ze smartfonami RIM. Jakiś czas temu w moje ręce wpadł BlackBerry Bold 9780, który jest jednym z najpopularniejszych modeli tego producenta. Jaka była ta przelotna znajomość?

Research In Motion to kanadyjska marka założona w 1984 roku, która obecnie odpowiada za tworzenie telefonów komórkowych linii BlackBerry. Popularne za oceanem Jeżynki coraz częściej trafiają także w ręce europejskich klientów, a producent, widząc spory potencjał w naszym rynku, już teraz zapowiada poważną walkę z konkurencją.

Smartfony BlackBerry są urządzeniami czysto biznesowymi. Producent nie musi przechwalać się dwurdzeniowym procesorem czy nagrywaniem filmów w Full HD. Kanadyjskie telefony skierowane są osób, które od swojego telefonu wymagają stałego dostępu do Sieci i obsługi kilku kont pocztowych. Idealnym przykładem jest wspomniany już model Bold 9780, który szczególnie przypadł mi do gustu.

BlackBerry Bold 9780
BlackBerry Bold 9780

W smartfonie został wykorzystany ekran o przekątnej 2,44 cala i rozdzielczości 320 x 480 pikseli. Wyświetlacz takich rozmiarów w zupełności wystarcza do wygodnej pracy. Poniżej ekranu znajduje się pełna klawiatura QWERTY. Przyciski zostały specjalnie wyprofilowane, dzięki czemu nawet osoby o sporych dłoniach mogą wygodnie tworzyć wiadomości. Nad pracą Bolda 9780 czuwa system BlackBerry OS w wersji 6.0.

BlackBerry Bold 9780 nie został wyposażony w ekran dotykowy, choć i takich modeli nie brakuje w ofercie Kanadyjczyków. Brak tego, wydawać by się mogło podstawowego elementu, nie uważam za wadę. Znakiem rozpoznawczym wszystkich smartfonów tej marki jest optyczny trackpad, który świetnie zastępuje obsługę ekranu za pomocą palca. Jest to wygodne rozwiązanie dające znacznie więcej możliwości niż tradycyjne klawisze kierunkowe. Na całe szczęście producent nie ma zamiaru rezygnować z tego udogodnienia.

Sporą zaletą telefonów RIM jest jakość wykonania. Do produkcji smartfonów wykorzystywane są materiały bardzo dobrej jakości. Popularni w Europie producenci, tj. Samsung czy Sony Ericsson, znacznie odbiegają od standardów wyznaczonych przez kanadyjskiego producenta. W BlackBerry nie spotkałem się z problemem trzeszczącej klapki czy odpryskującym lakierem. Research In Motion to firma, która przykłada dużą wagę do jakości oferowanych produktów.

BlackBerry
BlackBerry

To samo mogę powiedzieć o systemie operacyjnym. BlackBerry OS to starannie dopracowana platforma, pozbawiona zbędnych fajerwerków, które tylko obciążają procesor, skracając czas pracy baterii. Dodatkowymi usługami wyróżniającymi telefony BlackBerry na tle konkurencji są BIS (BlackBerry Internet Service) oraz BES (BlackBerry Enterprise Server) i BES Express - odpowiadające za połączenie z Internetem.

Dla kogo?

Telefony BlackBerry to świetne urządzenia biznesowe - z tego powodu najczęściej są dostępne w ofertach dla firm. Według najświeższych informacji RIM planuje sporą rewolucję – terminale spod znaku Jeżynki pojawią się teraz w ofertach pre-paid. Moim zdaniem to zła decyzja. Z rozwiązań na kartę korzystają przeważnie ludzie młodzi, którzy cenią sobie w telefonach szeroko pojętą rozrywkę.

Pod względem funkcji rozrywkowych Research In Motion wypada bardzo słabo i daleko jej do konkurencji wykorzystującej Androida czy iOS. Sądzę, że telefony RIM nie przyjmą się na naszym rynku jako urządzenie dla młodzieży. Jako zwolennik wszelkiego rodzaju nowinek technicznych i multimedialnych smartfonów nie zdecydowałbym się na zakup telefonu ze stajni kanadyjskiego producenta. Telefony BlackBerry są postrzegane w Polsce jako urządzenia typowo biznesowe i lepiej będzie, jeśli chociaż przez jeszcze jakiś czas tak pozostanie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.