BlackBerry Q10 cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Ludzie wciąż chcą smartfonów z QWERTY?

BlackBerry Q10 cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Ludzie wciąż chcą smartfonów z QWERTY?30.04.2013 16:30
BlackBerry Q10

Kilka tygodni po rynkowym debiucie modelu BlackBerry Z10 na półkach sklepowych zaczęła się pojawiać jego alternatywna wersja z pełną klawiaturą QWERTY, czyli BlackBerry Q10. Czy w dobie smartfonów z nieustannie rosnącymi  ekranami jest jeszcze miejsce dla słuchawki z fizyczną klawiaturą?

Kilka tygodni po rynkowym debiucie modelu BlackBerry Z10 na półkach sklepowych zaczęła się pojawiać jego alternatywna wersja z pełną klawiaturą QWERTY, czyli BlackBerry Q10. Czy w dobie smartfonów z nieustannie rosnącymi  ekranami jest jeszcze miejsce dla słuchawki z fizyczną klawiaturą?

BlackBerry Q10 wyposażony został w wyświetlacz Super AMOLED o przekątnej 3,1 cala i dość nietypowej rozdzielczości 720 x 720 pikseli. Jego sercem jest natomiast dwurdzeniowy procesor z zegarem 1,5 GHz wsparty 2 GB pamięci RAM. Na pokładzie urządzenia nie brakuje także aparatu 8 Mpix, 16 GB wbudowanej pamięci, slotu na karty microSD (do 64 GB) oraz baterii o pojemności 2100 mAh. Całość pracuje pod kontrolą systemu BlackBerry 10.

Najważniejszy jest tutaj oczywiście element rozpoznawczy terminali Kanadyjczyków,  czyli pełna klawiatura QWERTY ulokowana pod wyświetlaczem. Okazuje się,  że zwolenników takiego rozwiązania wciąż jest całkiem sporo. Dość wspomnieć o  tym, że przedstawiciele sieci sklepów Selfridges informowali wczoraj, że BlackBerry Q10 to najszybciej sprzedający się elektroniczny gadzet w ich asortymencie. Kilka dni temu serwis Money.pl donosił z kolei, że tylko jeden z brytyjskich sklepów sprzedał cały magazynowy zapas tego modelu (2000 sztuk) w ciągu 90 minut.

[solr id="komorkomania-pl-154936" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3990,czy-blackberry-q10-przypomni-nam-czasy-telefonow-z-qwerty" _mphoto="bb-154936-135x84-5803214a7b4719c.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3801[/block]

Skąd tak olbrzymie zainteresowanie? CEO firmy BlackBerry - Thorsten Heins - stwierdził w wywiadzie dla telewizji Bloomberg, że dopiero teraz zrozumiał, iż fani koncernu tak naprawdę nigdy nie przestali kochać klawiatur QWERTY znanych z wcześniejszych modeli. Jego zdaniem wolą oni wprowadzać tekst za pomocą fizycznych przycisków, o ile poruszając się po interfejsie mogą korzystać z dotykowego ekranu. Zauważył on ponadto, że wprawdzie BlackBerry Q10 jest w ofertach abonamentowych droższy od iPhone'a, jednak jego zdaniem jest to produkt "wysokiej jakości" przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników, którzy chcą by "robota została zrobiona".

Przyznam szczerze, że takie tanie chwyty wzbudzają u mnie lekki niesmak, bo  jest to sugerowanie użytkownikom, że skoro wolą produkt konkurencji to znaczy, że są mniej zaawansowani i - w domyśle - gorsi. Wygląda jednak na to, że wciąż wiele osób nie wyobraża sobie telefonu bez fizycznej klawiatury, a firmie BlackBerry udało się wstrzelić swoim produktem we wciąż istniejącą lukę. Kto by pomyślał, że w tym szaleństwie jest metoda.

[solr id="komorkomania-pl-154656" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4013,tani-model-z-blackberry-os-10-strzalem-w-dziesiatke" _mphoto="bb10-154656-243x168-83e906523b74.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3802[/block]

A jak sama słuchawka sprawuje się w praktyce? Sprawdzić to mieli okazję redaktorzy serwisu The Verge, którzy opublikowali już własną recenzję. Ich zdaniem fizyczna klawiatura spisuje się naprawdę nieźle, a  ponadto urządzenie charakteryzuje się zadowalającym czasem pracy na jednym ładowaniu. Do minusów zaliczyli natomiast dość niewygodną obsługę gestów oraz fakt, że platforma BlackBerry 10 wciąż jest bardzo młoda, co przekłada się na dość małą bazę dostępnych aplikacji i gier. Mimo wszystko Q10-tka w skali 1-10 oceniona została na 7,3 punktu, czyli wyżej, niż jej starszy brat (7,0).

Źródło: GSMArenaMoneyPhone ArenaThe Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.