BlackBerry World ma ponad 120 tys. aplikacji... z czego 1/3 od jednej firmy

BlackBerry World ma ponad 120 tys. aplikacji... z czego 1/3 od jednej firmy24.08.2013 11:00
Thorsten Heins | fot. engadet.com
Michał Brzeziński

Sklep z aplikacjami BlackBerry obecnie ma już ponad 120 tys. pozycji, ale firma nie ma się z czego cieszyć. Część z nich to porty tytułów z Androida, ale nie jest żadnym problemem. Najgorsze jest fakt, że aż 48 tys. aplikacji pochodzi z jednego konta deweloperskiego!

BlackBerry World rozwija się naprawdę nieźle. W marcu Thorsten Heins ogłosił, że można w nim znaleźć już 100 tys. pozycji, co oznaczało wzrost o 30 tys. w ciągu 7 tygodni od oficjalnego wypuszczeniu BlackBerry OS 10. Tempo nie zwolniło i już w maju na konferencji deweloperskiej, CEO ogłosił dostępność 120 tys. aplikacji w sklepie. Mimo to użytkownicy Q10 czy Z10 narzekają na brak podstawowych tytułów w BlackBerry World oraz niedopracowanie wielu aplikacji. Dlaczego? Jak się okazało, kanadyjski producent postawił zdecydowanie na ilość, a nie na jakość.

Wyjątkowo nie chodzi tutaj o znane utrapienie, czyli programy portowane z Androida. BlackBerry zachęcało do tego typu praktyk i chociaż był to dobry pomysł na szybkie zapełnienie sklepu, skutkowało ogromnym spadkiem jakości. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich aplikacji, ale większość z nich to jedynie wypełniacze.

S4BB w BlackBerry World
S4BB w BlackBerry World

Redaktorzy The Verge natrafili na inny, niespotykany dotąd problem - deweloper S4BB wypuścił do sklepu aż 48 tys. pozycji. Chociaż kilka z nich wygląda nieźle i doczekało się nawet pozytywnych opinii, nie trzeba być geniuszem, żeby domyślić się, że zdecydowana większość nie jest zbytnio dopracowana. Według The Verge są to głównie: opakowane RSS-y dla pojedynczych witryn, przewodniki po miastach całego świata, tapety, e-booki, filmy. Czyli tak naprawdę jest to kilka aplikacji, rozmienionych na drobne.

A co na to BlackBerry? Oto komentarz producenta:

Deweloperzy we wszystkich sklepach z aplikacjami stosują przeróżne strategie monetyzacji. BlackBerry World jest otwartym rynkiem dla deweloperów i pozwalamy siłom rynku na decydowanie o sukcesie lub porażce tych strategii. Odkrywanie wysokich jakościowo aplikacji to problem dotykający wszystkich deweloperów, dlatego pracujemy z nimi ramię w ramię w programie "Built for BlackBerry", żeby pomóc wypromować aplikacje, które pokazują prawdziwy potencjał BlackBerry 10.

Podsumowując: sklep nie narzuca deweloperom strategii sprzedaży i nie zamierza tego zmieniać. Nawet jak jeden z nich naumyślnie zaśmieca sklep. BlackBerry ma racje twierdząc, że konsumenci po prostu nie będą kupować takich aplikacji, ale nie zmienia to faktu, że ciągle będą one dostępne w BlackBerry World.

Z drugiej strony, trochę rozumiem postawę Kanadyjczyków. Ich sklep, choćby na papierze, musi gonić iOS-a i Androida. Ten drugi już osiągnął magiczny próg miliona dostępnych aplikacji, a system Apple'a depcze mu po piętach. Bardziej osiągalny wydaje się Windows Phone, który ma ponad 160 tys. dostępnych pozycji.

Zresztą sklep Microsoftu też miał problem z deweloperami, którzy wrzucają setki bezwartościowych aplikacji. Ba, pewnie każdy nowy ekosystem będzie musiał z tym jakoś walczyć. Rozwiązanie Microsoftu? Limit 20 aplikacji dziennie z jednego konta deweloperskiego. To nie wystarczyło i ostatecznie limit zmniejszono do 10.

BlackBerry ma dwa wyjścia. Albo nic nie zrobi i pozwoli na zaśmiecanie własnego sklepu, albo pójdzie drogą Windows Store'a. To drugie wydaje się bardziej uczciwe i nastawione na konsumenta, ale pokusa świecenia dobrymi statystykami jest chyba zbyt kusząca. W końcu 20 takich deweloperów jak S4BB i już można porównywać się do App Store'a lub Google Play.

Źródło: TheVerge

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.