Blokada regionalna w produktach Samsunga jednak nie taka straszna, jak ją malują

Blokada regionalna w produktach Samsunga jednak nie taka straszna, jak ją malują07.10.2013 14:00
Samsung Galaxy Note 3

Blokada regionalna, stosowana w urządzeniach Samsunga wyprodukowanych od lipca 2013 roku, jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów ostatnich tygodni. Okazuje się jednak, że nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać.

Blokada regionalna, stosowana w urządzeniach Samsunga wyprodukowanych od lipca 2013 roku, jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów ostatnich tygodni. Okazuje się jednak, że nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać.

Zacznijmy od początku: tuż po premierze Galaxy Note'a 3 pierwsi użytkownicy zaczęli donosić, że na opakowaniu urządzenia znajduje się naklejka o następującej treści:

Model europejski: ten produkt jest zgodny tylko z kartami SIM operatora sieci komórkowej z Europy (tzn. krajów zrzeszonych w UE/EOG, Szwajcarii, krajów niezrzeszonych w EUG, Albanii, Andorze, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Macedonii, Monako, San Marino, Serii i Watykanie).

Dla mnie i wielu innych osób ta informacja nie pozostawiała złudzeń; skoro "ten produkt jest zgodny tylko z kartami SIM operatora sieci komórkowej z Europy", to znaczy, że nie ma możliwości, by podczas wyjazdu np. do Stanów Zjednoczonych użyć lokalnej karty SIM w celu uniknięcia kosztów związanych z roamingiem, prawda? Otóż niekoniecznie.

W całej sprawie było wiele niejasności, więc Samsung postanowił je wszystkie rozwiać, wydając oficjalne oświadczenie:

W celu zapewnienia wszystkim użytkownikom optymalnych doświadczeń mobilnych w każdym regionie, w tym usług serwisowych, Samsung zastosował "regionalną blokadę SIM" dla modelu Galaxy Note 3. Produkt jest kompatybilny tylko z kartami SIM wydanymi w regionie zdefiniowanym na umieszczonej na opakowaniu naklejce. Gdy urządzenie aktywowane jest kartą SIM z innego regionu, może zostać automatycznie zablokowane do czasu odblokowania w autoryzowanym centrum serwisowym.

Gdy urządzenie zostanie aktywowane normalnie, blokada regionalna zniknie. W czasie podróży użytkownicy będą mogli korzystać z roamingu lub z kart SIM należących do innych regionów. Na wybranych rynkach blokada regionalna została również zastosowana w modelach Galaxy Note II oraz Galaxy S4 poprzez aktualizację oprogramowania. Blokada regionalna NIE wpływa na funkcjonalność i wydajność urządzeń. Użytkownicy mogą w dalszym ciągu korzystać z ich zaawansowanych funkcji.

Czyli w czasie podróży jednak będzie można używać kart SIM regionalnych operatorów. Nie jest więc najgorzej, bo to zdawało się największą wadą tego rozwiązania.

[solr id="komorkomania-pl-187857" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3038,galaxy-note-3-i-nowy-galaxy-note-10-1-pierwsze-wrazenia-wideo" _mphoto="galaxy-note-3-187857-135-7daa887.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4548[/block]

Nie zniknął jednak problem związany z urządzeniami importowanymi z zagranicy, więc kupując telefon u niezależnych dystrybutorów, w dalszym ciągu trzeba uważać. Wprawdzie Samsung zapewnia, że ewentualna blokada będzie zdejmowana w serwisach, ale na razie nie wiadomo, na ile bezproblemowy będzie to proces. Gdy producentowi przyjdzie odblokowywać modele masowo sprowadzane z USA, to nagle okaże się, że blokada regionalna nie ma najmniejszego sensu. Nietrudno sobie wyobrazić, że w takim wypadku Samsung będzie musiał szukać kolejnych sposobów, by temu kłopotowi zaradzić.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.