Bluetooth na straży komórki? Czemu nie...

Bluetooth na straży komórki? Czemu nie...17.09.2009 16:15
bluetooth
Kira Czarczyńska

Słuchawki Bluetooth stały się już w zasadzie standardowym wyposażeniem użytkownika telefonu komórkowego. Zwłaszcza, jeśli ten użytkownik korzysta z niego stosunkowo często. Przydaje się to nie tylko w samochodzie, gdzie rozmowa przez trzymany przy uchu telefon jest wykroczeniem - ale w dosłownie każdej sytuacji, kiedy jednocześnie chcemy pogadać i potrzebujemy mieć wolne ręce.

Bluetooth może też jednak stanowić pewnego rodzaju pierwszą linię obrony dla telefonu komórkowego. Zazwyczaj słuchawka jest przecież jednak znacznie tańsza niż komórka, do której ją podłączamy...

Słuchawki Bluetooth stały się już w zasadzie standardowym wyposażeniem użytkownika telefonu komórkowego. Zwłaszcza, jeśli ten użytkownik korzysta z niego stosunkowo często. Przydaje się to nie tylko w samochodzie, gdzie rozmowa przez trzymany przy uchu telefon jest wykroczeniem - ale w dosłownie każdej sytuacji, kiedy jednocześnie chcemy pogadać i potrzebujemy mieć wolne ręce.

Bluetooth może też jednak stanowić pewnego rodzaju pierwszą linię obrony dla telefonu komórkowego. Zazwyczaj słuchawka jest przecież jednak znacznie tańsza niż komórka, do której ją podłączamy...

W czym może pomóc nam Bluetooth?

  • [u]ochrona przed mandatami[/u] - Oczywiście pierwszą formą obrony naszej osoby jest... uchronienie nas przed otrzymaniem mandatu za gadanie podczas prowadzenia samochodu.
  • [u]ochrona naszej nietykalności cielesnej[/u] - działa zwłaszcza z długimi włosami czy czapką. Dzięki temu, że nie wyciągamy telefonu z kieszeni czy plecaka - otoczenie nie wie, jaki ten telefon mamy. Zmniejsza się więc ryzyko, że dostaniemy po głowie od chętnego na przywłaszczenie sobie naszej komórki.
  • [u]ochrona telefonu przed kradzieżą[/u] - jest ściśle związana z punktem poprzednim, ale obejmuje też kieszonkowców. Wymaga trzymania telefonu w kieszeni wewnętrznej, na szyi pod ubraniami, bądź w innym ciężko dostępnym kieszonkowcom miejscu.
  • [u]ochrona telefonu przed niską i wysoką temperaturą[/u] - zarówno bardzo niskie jak i bardzo wysokie temperatury nie są przyjazne dla telefonów komórkowych. W mroźną zimę czy upalne lato znacznie lepiej jest więc trzymać aparat w miejscu, gdzie nie jest narażony na wyziębienie ani przegrzanie - i korzystać ze słuchawki Bluetooth. Oczywiście dla niej też nie jest to obojętne, ale jest tańsza.
  • [u]ochrona telefonu przed wilgocią[/u] - ile razy zdarzało wam się chować po bramach bo akurat padało, a musieliście porozmawiać? Słuchawka Bluetooth, jako naturalnie znacznie mniejsza a więc i łatwiejsza do zasłonienia, może stanowić przyjemne rozwiązanie problemu. Nawet zaś, jeśli zmoknie - to patrz punkt poprzedni: jest tańsza.
  • [u]ochrona naszego lenistwa[/u] - w połączeniu z możliwością głosowej obsługi telefonu, pozwala nam np. na wybieranie numeru czy nawet sluchanie odczytywanych przez lektora SMS-ów, bez szukania i wyciągania aparatu telefonicznego.

Czy twój telefon to potrafi?

Nowe modele telefonów raczej standardowo wyposażone są w moduł Bluetooth, pozwalający na podłączenie słuchawki bezprzewodowej. Zresztą, mnóstwo starszych modeli też miało już wbudowany ten rodzaj łączności. Jednak zawsze warto jednak sprawdzić - a nóż widelec któryś producent postanowi sobie zażartować i Bluetootha nie da...?

Jeżeli już sprawdziliśmy i mamy telefon obsługujący bezprzewodowe słuchawki, to należy jakąś jeszcze kupić.

Jak wybrać słuchawkę mającą robić za "tarczę"?

Myli się ten, kto uważa, że taka słuchawka musi być przede wszystkim tania. Jasne, to jest bardzo istotne, bo ciężko wystawiać "na linię frontu" słuchawkę za kilkaset złotych - ale to nie jedyna cecha, na którą warto zwrócić uwagę.

Ponieważ zamierzamy używać Blootootha w czasie deszczu, zimą, w samochodzie - warto, żeby jakość dźwięku była dobra. Ważne jest też, czy ten dźwięk słyszymy, oraz czy da się ustawić głośność tak, jak nam odpowiada.

I na koniec, niech będzie to słuchawka wygodna. Taka, która nie spada co chwilę z ucha i nie wymaga pilnowania jej przez cały czas. Powinna potrafić spokojnie posiedzieć w uchu, bez specjalnego pilnowania z naszej strony.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.