Byliśmy z ukrytym mikrofonem w sklepach z elektroniką. Oto szokująca prawda o obsłudze klienta!

Byliśmy z ukrytym mikrofonem w sklepach z elektroniką. Oto szokująca prawda o obsłudze klienta!01.06.2015 11:47
Zmodyfikowane zdjęcia: sklep i szpieg
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Łukasz Skałba

Wybrałem się z ukrytym mikrofonem do sklepów z elektroniką w pobliskich galeriach. Chciałem sprawdzić kompetencje pracujących tam ludzi. Nie miałem wielkich oczekiwań. Okazało się jednak, że jest gorzej, niż sądziłem.

Pal licho, że pracownicy nie znają specyfikacji. Okazuje się, że nie mają pojęcia, co sprzedają. Nie potrafią nawet odróżnić od siebie dwóch urządzeń. Z3 i Z3 Compact? To samo. Zresztą sami oceńcie.

Z ukrytym mikrofonem w sklepach z elektroniką. Szokująca prawda!

Moja wizyta ukazała także esencję polskiej bylejakości. Część urządzeń do testowania jest wystawiona niepotrzebnie, gdyż są zablokowane, a pracownicy nie potrafią ich uruchomić, bo... klienci blokują. Reszta telefonów nie ma dostępu do Internetu, co jest absurdem, bo smartfon jest urządzeniem, które bez sieci staje się bezużyteczne. Wejście do przeglądarki, włączenie YouTube'a, to totalne podstawy, które każdy chce zrobić po wzięciu smartfona do ręki - w Polsce się nie da.

Zabezpieczenia i alarmy przyklejone do obudowy są tak wielkie, że nie da się sprawdzić, jak urządzenie leży w dłoni - to bardzo zniechęca do zakupu. Oczywiście obsługa nie może zdjąć zabezpieczeń na prośbę klienta, mimo że wokół krążą ochroniarze i jest monitoring.

Poziom niewiedzy i ignorancji, jest tak wysoki, że można mówić o lekceważeniu klienta. Trudno jednak mieć pretensje do samych pracowników. To ludzie u steru odpowiadają za ich przeszkolenie, a także właściwą jakość obsługi klienta (o motywacji finansowej nawet nie wspominam). Oczywiście zdarzają się sprzedawcy kompetentni, zainteresowani produktami, które sprzedają i chętni, żeby pomóc klientowi. To jednak raczej pasjonaci, niż ludzie wyszkoleni w wyszukanym procesie treningowym. W sieciówkach klient nierzadko będzie się czuć jak intruz, nie pan. I jest to w zasadzie niezależne od tego, jaki szyld wisi przed wejściem do sklepu.

O firmie Apple, mówcie co chcecie - prawda jest jednak taka, że w ich salonach wszystko jest jak należy, a obsługa zna się na rzeczy. Wszystko działa, jest szybkie WiFi. Można? Można.

Gdyby powyższe sieci sklepów posłuchały moich porad z materiału (nie odkrywam przecież Ameryki!), jestem pewny, że przełożyłoby się to na sprzedaż.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.