Prosisz znajomego o pomoc w wyborze telefonu? Nie popełniaj tych błędów

Prosisz znajomego o pomoc w wyborze telefonu? Nie popełniaj tych błędów16.07.2021 16:12

Prosić o pomoc trzeba umieć.

Z oczywistych względów znajomi (oraz nierzadko ich znajomi) pytają mnie o rekomendacje dotyczące smartfonów. Jestem pewien, że wielu czytelników Komórkomanii ma podobnie, bo pewnie w swoich kręgach uznawani jesteście za ekspertów od technologii.

Osobiście nie mam nic przeciwko prośbom o pomoc i chętnie takiej pomocy udzielam. Jeśli ktoś jasno sprecyzuje swoje wymagania, zazwyczaj wskazanie najlepszych wyborów zajmuje mi chwilę, a ja przynajmniej mam satysfakcję, że ktoś dzięki temu nie wtopi swoich ciężko zarobionych pieniędzy.

No właśnie - gdy ktoś jasno sprecyzuje swoje wymagania...

Nie zliczę, ile razy odzywał się do mnie jakiś stary znajomy, zaczynając rozmowę od "siema, polecisz jakiś telefon?". I koniec.

Czasem z przekąsem rzucam nazwę jakiegoś smartfonu za 9000 zł, by - zgodnie z oczekiwaniami - usłyszeć "nie no, tyle to nie".

Bez znajomości budżetu nie da się nawet zacząć poszukiwań. Jeśli już więc prosisz kogoś o pomoc w wyborze, na początek przynajmniej zdefiniuj widełki cenowe. Bez tego ani rusz.

Nie, "jaki telefon do 1000 zł kupić?" też nie wyczerpuje tematu

Czasem zdarza się, że ktoś od razu precyzuje swój budżet. I super, to bardzo dobry początek. Gdy jednak rzucam najlepszą - w moim odczuciu - propozycję, zaczyna się wyliczanka.

Nagle okazuje się, że ekran za duży. Albo RAM-u za mało. Albo że ktoś nie chce tej konkretnej marki, bo nie ufa. A tak w ogóle to nie telefon dla niego, ale 80-letniej teściowej, dla której liczy się tylko aparat i bateria.

Jeśli masz tak długą listę wymagań odnośnie telefonu (a na pewno masz, musisz się co najwyżej nad nimi zastanowić), dlaczego nie precyzujesz ich od razu? W ten sposób oszczędziłbyś czas swój oraz osoby, którą prosisz o pomoc.

Najlepszy telefon za X zł nie istnieje

Wiele osób zdaje się żyć w przekonaniu, że istnieje smartfon będący uniwersalną odpowiedzią na pytanie "jaki telefon kupić?" Gdyby faktycznie ktoś wprowadził na rynek smartfon, który w swojej klasie cenowej wymiata całą konkurencję i jest obiektywnie najlepszym wyborem dla każdego, konkurencja nie miałaby racji bytu. A jednak półki sklepowe uginają się pod towarem różnych marek.

Powód? Każdy ma inne wymagania i coś, co dla jednego będzie zaletą, dla kogoś innego może być wadą. Jeden ucieszy telefon z dużej baterii, a drugiemu będzie przeszkadzać jego wysoka waga.

Dlatego ważne jest, by - prosząc o pomoc o pomoc w wyborze - jasno sprecyzować swoje wymagania. Czy ktokolwiek umiałby odpowiedzieć na pytanie "jakie mieszkanie kupić?" nie znając przynajmniej budżetu oraz liczby, wieku i stylu życia domowników? No właśnie. Nie ma więc co oczekiwać, że ze smartfonami jest inaczej.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.