Co takiego ma w sobie Apple, że zyskuje tylu miłośników?

Co takiego ma w sobie Apple, że zyskuje tylu miłośników?21.12.2018 18:15
Materiał sponsorowany

Sprzęt elektroniczny z charakterystycznym nadgryzionym jabłuszkiem w logo jest bardzo popularny w dzisiejszych czasach. Marka ta bije rekordy sprzedaży na całym świecie, a ludzie ustawiają się w kolejkach po kolejne urządzenia. Na czym więc polega fenomen Apple i jak to możliwe, że każda premiera najnowszych modeli wywołuje na świecie tyle emocji?

Początki marki

Na wstępie warto napisać parę słów o początkach Apple. Zostało założone 1 kwietnia 1976 roku przez Steve'a Jobs'a, Steve'a Wozniaka (właśc. Stephan) oraz Ronalda Wayne'a – ten ostatni po krótkim czasie opuścił zespół, zostawiając kolegów samych. Wpadli oni na pomysł, aby stworzyć pierwszy komputer, który byłby dostępny dla każdego, ponieważ w tamtych czasach urządzenia te mogli posiadać tylko nieliczni, np. naukowcy.

W tym samym roku, Stephan zbudował pierwszy osobisty komputer, nazwany Apple I – wyprodukowany w liczbie 200 sztuk. Rok później do masowej produkcji trafił model Apple II. Od poprzedniego różnił się tym, że został wzbogacony o monitor, klawiaturę oraz obudowę. Od tego czasu produkty firmy Apple stały się coraz bardziej zaawansowane, a marka zaczęła się cieszyć coraz większą popularnością.

Bardzo dobry marketing

Ogromne kwoty przeznaczone na reklamę oraz odpowiedni marketing robią swoje i po produkty z nadgryzionym jabłuszkiem ustawiają się kolejki. Można powiedzieć, że Steve Jobs był mistrzem w kwestii marketingu. Prezentując nowe produkty, robił to z taką pasją, że każdy miłośnik marki śledził konferencje z zapartym tchem.

Same spoty reklamowe Apple są mistrzostwem, konkretnie te dotyczące iPhone'a. Nie namawiają do zakupu ani nie zachęcają promocjami, to kilkusekundowe filmiki przedstawiające wspaniałe możliwości telefonu.

Łatwość w użytkowaniu i nowoczesny design to znak rozpoznawczy urządzeń z najsłynniejszym na świecie jabłuszkiem. Dlatego firma ta ma tylu miłośników, których przyciąga również...cena. Każdy wie, że sprzęty Apple do tanich nie należą, ale dzięki temu ludzie mają wrażenie, że nabywają produkt z najwyższej półki. Stają się posiadaczami czegoś niezwykłego, co rzeczywiście ułatwia życie – bo o to też Steve'owi chodziło. Sprawić, aby każdy myślał, że to właśnie sprzęty Apple są niezbędne nie tylko w pracy, ale w życiu codziennym. Niewątpliwie osiągnął swój cel, ponieważ liczba ich miłośników stale rośnie i coraz więcej ludzi sięga po te urządzenia.

Charakterystyczne telefony, laptopy, tablety oraz odtwarzacze muzyki pojawiają się też w wielu filmach, co oczywiście też jest doskonałym chwytem marketingowym.

Apple bez wad?

To byłoby idealne, ale niestety, jak każde sprzęty – również produkty marki Apple nie są bez wad. Można spotkać się z opiniami, że produkty tej marki, nie są zbyt wytrzymałe, szybko pojawiają się na nich rysy, a najmniejszy upadek może się skończyć dla iPhone'a popękaną szybką wiec trzeba zgłosić się do serwisu na wymianę szybki w iPhone.

Na forach można również spotkać wiele opinii dotyczących baterii, która niestety nie jest zbyt wydajna i wymaga ładowania nawet kilka razy w ciągu dnia, w zależności od tego, z ilu aplikacji korzystamy. Równie często można spotkać problemy z gniazdem ładowania czy przyciskiem "home", oczywiście są to wady, które można naprawić w każdym serwisie Apple.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.