Coraz bardziej lubimy drogie komórki

Coraz bardziej lubimy drogie komórki23.02.2010 18:30
Kira Czarczyńska

Producenci prognozują, że już za 3-4 lata smartfony będą stanowić jedną trzecią rynku. Są drogie, jeśli kupujemy je poza salonem operatora - a decydując się na rabat w którejś z sieci ponosimy koszt długoterminowej umowy. Sprzedaje się ich jednak coraz więcej.

W czym tkwi sekret? Zdaniem Gazety Wyborczej - boom na smartfony wiąże się ściśle z zapotrzebowaniem na coraz większą mobilność.

Producenci prognozują, że już za 3-4 lata smartfony będą stanowić jedną trzecią rynku. Są drogie, jeśli kupujemy je poza salonem operatora - a decydując się na rabat w którejś z sieci ponosimy koszt długoterminowej umowy. Sprzedaje się ich jednak coraz więcej.

W czym tkwi sekret? Zdaniem Gazety Wyborczej - boom na smartfony wiąże się ściśle z zapotrzebowaniem na coraz większą mobilność.

Wywołane kryzysem ekonomicznym zeszłoroczne spowolnienie na rynku telefonii komórkowej zaowocowało wzrostem sprzedaży smartfonów "tylko" o 12%. Tylko - bo rok wcześniej wzrost ten wyniósł aż 60%, powodując przekroczenie magicznej granicy miliona zaawansowanych aparatów zakupionych przez klientów.

Czemu zawdzięczamy rosnącą wyraźnie popularność smartfonów?

Eksperci twierdzą, że zaawansowane technicznie telefony posiadające sporo funkcji komunikacyjnych po prostu przestały być domeną biznesu. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP mówi:

Przestały być domeną rynku biznesowego, coraz częściej sięgają po nie klienci indywidualni, którzy chcą mieć stały, swobodny dostęp do internetu i e-maila.

Analityk rynku telekomunikacyjnego ID Polska Magda Borowik uważa, że ma to ścisły związek z rozwojem takich form komunikacji jak mikroblogi i portale społecznościowe. Ich użytkownicy oczywiście nie zawsze są przy komputerze, a smartfon zapewnia im możliwość zalogowania się w zasadzie z dowolnego miejsca na świecie.

iPhone przetarł szlak

Zgodnie z danymi zebranymi przez firmę Gemius, najczęściej z Internetem łączymy się właśnie za pośrednictwem smartfonów firmy Apple. Nokia, choć w 2009r. sprzedała ich blisko 68 milionów (głównie E71 i E72) - zajmuje nadal drugie miejsce. Na rynku trwa jednak zaciekła batalia o to, czyje komórki i systemy staną się naszą, klientów, brama do Światowej Sieci. Do gry wszedł również kolejny zaawansowany OS, Android - i wszystko wskazuje na to, że spotkał się z dużym zainteresowaniem użytkowników.

Co i jak kupujemy?

W tym roku udział smartfonów w polskim rynku komórkowym wynieść ma około 16%. Analitycy prognozują jednak, że już w ciągu najbliższych lat wzrośnie do około 30%.

Co ciekawe, w przeciwieństwie do naszych sąsiadów, najczęściej sięgamy po telefony z najwyższej półki. Widać kryzys nas aż tak mocno nie dotknął, skoro jesteśmy skłonni wydać na zaawansowany telefon co najmniej 1400 złotych.

Źródło: Gazeta.pl

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.