CyanogenMod będzie wszędzie?

CyanogenMod będzie wszędzie?20.12.2013 13:06
Mateusz Żołyniak

Dla twórców CyanogenModa smartfony i tablety to za mało. Firma już wkrótce chce znacznie rozszerzyć swoją działalność i wejść w inne segmenty rynku.

Cyanogen rośnie w siłę i myśli o dalszej ekspansji

CyanogenMod od momentu pojawienia się na rynku (miało to miejsce jeszcze w 2009 roku) zaczął szybko zyskiwać uznanie w oczach użytkowników. Początkowo nad jego rozwojem czuwał Steve Kondik (programista o nicku "Cynogen"), ale szybko dołączyli do niego inni deweloperzy, który stworzyli tzw. CyanogenMod Team.

Niedawno grupa przekształciła się w firmę Cyanogen, której celem jest zapewnienie szybkiego, dynamicznego i - co najważniejsze - stabilnego rozwój tej modyfikacji Androida. Pracuje w niej obecnie 22 pracowników, a mimo to może już poszczycić się kilkoma sukcesami. Można do nich zaliczyć choćby znaczne uproszenie sposobu instalacji CyanogenModa czy nawiązanie współpracy z firmą Oppo, która wykorzystuje oprogramowanie we własnych telefonach.

Ostatnio Cyanogenowi udało się zebrać 30 mln dolarów, które mają być przeznaczone na dalszy rozwój firmy. Jednym z najważniejszych założeń jest powiększenie zespołu (od 30 do 50 osób) i rozszerzenie dostępności CyanogenModa. Większe zasoby mają pozwolić na przygotowanie nowych wersji oprogramowania pod inteligentne zegarki, zestawy samochodowe czy Smart TV.

Czy to może się udać?

Kondik stwierdził, że celem firmy na koniec przyszłego roku (lub początek 2015 roku) jest wejście na rynek masowy. Przedstawiciele Cyanogena chcą stworzyć nową markę, która będzie wyróżniać się na tle innych wzornictwem i użytecznością. Sądzą oni nawet, że są w stanie dotrzeć do ponad 100 mln użytkowników. Plany są więc ambitne.

Przeobrażenie zespołu rozwijającego system dla osób stawiających na personalizację w firmę nastawioną na zarabianie pieniędzy wywołuje kontrowersje wśród zaawansowanych użytkowników. Nie da się jednak ukryć, że plany mają szansę się powieść. CyanogenMod jest popularną modyfikacją Androida w Państwie Środka, więc dogadanie się z kolejnymi chińskimi firmami z pewnością pozwoliłoby na znaczne zwiększenie jego zasięgu (lub zasięgu nowej marki). Tym bardziej że TCL myśli o rozwoju Smart TV, a producenci (Zopo, Vivo) cały czas szukają sposobu na odróżnienie swoich smartfonów od konkurencji.

Jeżeli Cyanogen Inc. rzeczywiście będzie w stanie przygotować wyróżniający się software dla masowych odbiorców, z zarabianiem nie powinien mieć problemów. Niepokojące jest tylko to, że z czasem tego typu modyfikacje mogą prowadzić do kolejnego rozdrabniania się Androida, co tylko przysporzy pracy deweloperom aplikacji. CyanogenMod to wciąż Android i prędko się to nie zmieni.

Źródło: Engadget

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.