Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?

Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?28.02.2010 08:48
Zbigniew Kowal

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPad’a to początek finansowego eldorado dla producentów słuchawek, obudów, żelowych skinów i innego rodzaju akcesoriów. Nowego urządzenia nikt nie chce pominąć w swojej ofercie, tym bardziej że na zwycięzcę tej wojny czekają miliony dolarów.

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPad’a to początek finansowego eldorado dla producentów słuchawek, obudów, żelowych skinów i innego rodzaju akcesoriów. Nowego urządzenia nikt nie chce pominąć w swojej ofercie, tym bardziej że na zwycięzcę tej wojny czekają miliony dolarów.

O co tak naprawdę cały ten hałas? Wystarczy powiedzieć, że w 2009 roku zyski ze sprzedaży wszystkich akcesoriów do iPhone’a oraz iPoda osiągnęły pułap 3,7 miliarda dolarów. Analitycy zakładają, że rynek związany z iPadem może okazać się nawet jeszcze bardziej lukratywny.

To będzie niewiarygodnie ważna część naszego biznesu”- powiedział Jamie Elgie z firmy Belkin w rozmowie z dziennikarzami BusinessWeek’u. Natomiast inna firma, GelaSkins rozpoczęła projektowanie swoich żelowych nakładek już w kilka godzin po oficjalnej prezentacji urządzenia przez Apple’a. Wszystkie firmy zajmujące się sprzedażą akcesoriów przystąpią do wojny już w dniu premiery iPad’a na sklepowych półkach.

Faktycznie jest się o co bić, skoro produkty po 15 dolarów wygenerowały tak duży zysk to co powiecie o akcesoriach do nowego urządzenia po 50 dolarów? Nie zapominajmy również, że większość firm produkujących dodatkowe rzeczy dla urządzeń Apple’a zarabia na nich od 70% do 90%. Nic wiec w tym dziwnego, że najwięksi producenci przestawiają się na iPada właśnie.

Całkiem możliwe, że po nowe pieniądze schyli się również Apple. Firma z Cupertino wraz z prezentacją nowego tabletu pokazała światu również kilka akcesoriów: klawiaturę, stację dokującą czy specjalną przystawkę do zdjęć. Jak zwykle, na ostateczną odpowiedź na zadane w tytule wpisu pytanie trzeba będzie poczekać. Mam jednak dziwne wrażenie, że mimo wszystko iPad okaże się mniej dochodowym interesem niż iPhone. A jakie jest wasze zdanie?

Źródło: Cult of Mac

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.