Czy jesteś metrotekstualny?

Czy jesteś metrotekstualny?06.11.2009 16:00
thatgrumguy/Flickr.com
Sabina

thatgrumguy/Flickr.com

Przypuszczam, że o takim zjawisku jak metroseksualni mężczyźni już słyszeliście. Termin pojawił się kilka lat temu, kiedy to płeć uznawana za brzydszą, zauważyła że nie można już obecnie być tylko nieco ładniejszym od diabła aby zaimponować kobiecie i że warto raz na czas się umyć, ogolić, pójść do fryzjera a nawet skorzystać z pomocy manikiurzystki czy stylisty odzieży. Mężczyzna metroseksualny dba o siebie, nosi się modnie i jest obiektem westchnień kobiet oraz zawiści tych mężczyzn, którzy uważają że w poplamionym podkoszulku i z nieogolonymi pachami wyglądają „prawdziwie męsko”. Zjawisko metroseksualności wywarło wpływ również na zachowanie – mężczyzna ma już prawo być wrażliwy, otwarty i lubić komedie romantyczne czy Bollywood. Jak się okazuje, mamy też metroseksualność w zakresie korzystania z komórek – jest nią metrotekstualność.

Przypuszczam, że o takim zjawisku jak metroseksualni mężczyźni już słyszeliście. Termin pojawił się kilka lat temu, kiedy to płeć uznawana za brzydszą, zauważyła że nie można już obecnie być tylko nieco ładniejszym od diabła aby zaimponować kobiecie i że warto raz na czas się umyć, ogolić, pójść do fryzjera a nawet skorzystać z pomocy manikiurzystki czy stylisty odzieży. Mężczyzna metroseksualny dba o siebie, nosi się modnie i jest obiektem westchnień kobiet oraz zawiści tych mężczyzn, którzy uważają że w poplamionym podkoszulku i z nieogolonymi pachami wyglądają „prawdziwie męsko”. Zjawisko metroseksualności wywarło wpływ również na zachowanie – mężczyzna ma już prawo być wrażliwy, otwarty i lubić komedie romantyczne czy Bollywood. Jak się okazuje, mamy też metroseksualność w zakresie korzystania z komórek – jest nią metrotekstualność.

Mężczyzna metrotekstualny to taki, który za pomocą SMS komunikuje się otwarcie. Na tyle otwarcie, że wykorzystuje emotikonki – takie jak całus – również w komunikacji z innymi mężczyznami. Buziaczki, całuski i papatki nie są wiec już jedynie domeną kobiet, ale zaczynają wchodzić w sferę męską. Z badań (amerykańskich) przeprowadzonych przez T-Mobile wynika, że 22% (czyli prawie co czwarty) facet, pisząc do kolegi przesyła mu wirtualne buziaki w postaci emotikonki.

Najwięcej metrotekstualnych mężczyzn występuje w grupie osób między 18 a 24 rokiem życia. W wieku powyżej 55 lat, całuski przesyła co dziesiąty. Całuski wysyłane SMSem są na tyle powszechne, że co czwarty z wysyłających je użytkowników mógłby je spokojnie wysłać do osoby (mężczyzny) którą zna krótko.

Psycholog Ron Bracey twierdzi, że taka otwartość w okazywaniu uczuć wśród mężczyzn wiąże się z tym, że SMS jest przekazaniem informacji pośrednią – nie trzeba stać z rozmówcą twarzą w twarz i dzięki temu, mężczyznom łatwiej jest być wylewnymi.

Czy i u nas zauważyliście istnienie metrotekstualnych? Może sami wysyłacie całuski kolegom?

Źródło: www.smh.com.au

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.