Czy rozdzielczość 4K w 5,5-calowym smartfonie ma sens?

Czy rozdzielczość 4K w 5,5-calowym smartfonie ma sens?02.09.2015 17:32
Xperia Z5 Premium
Źródło zdjęć: © Sony
Konrad Błaszak

Sony dzisiaj zaprezentowało Xperię Z5 Premium, która ma 5,5-calowy ekran o rozdzielczości 4K. Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens?

Przecieki o Xperii Z5 Premium pojawiły się już jakiś czas temu, ale bardzo wielu fanów smartfonów nie wierzyło, że Sony zdecyduje się na taki ruch. Jak podaje focustaiwan.tw jeszcze 3 miesiące temu menadżer generalny tajwańskiego oddziału Sony Mobile, James Lin twierdził, że Sony nie pokaże smartfona z ekranem 2K w najbliższej przyszłości, ponieważ ciężko jest przekonać klientów, że taki wyświetlacz jest lepszy niż odpowiednik z FullHD. Niedługo potem na rynku amerykańskim została zapowiedziana Xperia Z4v z wyświetlaczem QuadHD, ale można było uznać to za wyjątek potwierdzający regułę. W kwestii ekranów Japończycy cały czas byli tą rozsądną firmą. Aż do teraz...

Dzisiaj - jak już wspomniałem - została zaprezentowana 5,5-calowa Xperia Z5 Premium, która ma wyświetlacz IPS o rozdzielczości 4K UltraHD (3840 x 2160 pikseli). Wiele słów cisnęło mi się na usta, gdy oglądałem konferencję Sony, ale na pewno nie było wśród nich "rozsądku". Sony okazało się pionierem jeśli chodzi o ekrany i nowa Xperia jest pierwszym smartfonem na świecie z taką rozdzielczością. Pozornie takie rozwiązanie nie ma sensu, ale nie jest to do końca prawdą.

Od razu do głowy przychodzi wirtualna rzeczywistość, która na smartfonie z takim zagęszczeniem pikseli (806 ppi) prezentowałaby się świetnie. Mała odległość oka od ekranu oraz soczewki, które jeszcze go przybliżają sprawiają, że pojedyncze piksele w większości smartfonów są dobrze widoczne. Poza tym Sony jest producentem także urządzeń z innych segmentów rynku jak aparaty, kamery czy telewizory, więc pokazując takiego smartfona może dać do zrozumienia klientom, że warto zacząć inwestować w produkty z 4K UltraHD.

Przede wszystkim bardzo ważny dla Sony może być szum jaki wywoła ta premiera oraz miano pioniera, jeśli chodzi o mobilne wyświetlacze. Jeśli zostanie to dobrze wykorzystane, może znacząco przyczynić się do ogromnego zainteresowania Xperią Z5 Premium, a przy okazji resztą przedstawicieli nowej serii. Japończycy nad wieloma rzeczami muszą jeszcze popracować, żeby zacząć sprzedawać więcej smartfonów, ale marketing jest jedną z najważniejszych. Dzięki Z5 Premium zapewne większość fanów mobilnych gadżetów dowie się o nowych Xperiach, a to może być bezcenne.

Ta premiera może być ostatnimi podrygami Sony Mobile, które nie radzi sobie najlepiej, ale również można ją odebrać jako przemyślany ruch, który napędzi sprzedaż Xperii i pozwoli poprawić słabą sytuację finansową działu mobilnego. Oczywiście odpowiedź na pytanie, czy można wykorzystać taką rozdzielczość w codziennym użytkowaniu wydaje się jednoznaczna... a może nie? Czy taki ruch ma według Was sens?

[polldaddy]9055819[/polldaddy]

Źródło: focustaiwan.tw

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.