Czy marka telefonu jest dla Ciebie ważna?

Czy marka telefonu jest dla Ciebie ważna?21.12.2012 08:00
Adam Bialic

Każdy z nas ma swoje preferencje względem producentów sprzętu. Wystarczy spojrzeć na komentarze pod naszymi artykułami: Apple najlepszy, najgorszy, Samsung taki owaki, a o Huaweiu czy, nie daj Boże, markach takich jak Prestigio lepiej nie wspominać, bo z założenia to „zuo”. Czy rzeczywiście taki diabeł straszny, jak go malują?

Dlaczego właściwie ci mniej znani skazywani są, często bezpodstawnie, na wykluczenie z kręgu zainteresowania potencjalnego nabywcy? Odpowiedzi jest pewnie kilka, ale specjaliści wskazują jako główną przyczynę strach przed stratą finansową. Boimy się, że jeśli nasz nowy smartfon zacznie się psuć, to będziemy mieli kłopot z gwarancją lub odzyskaniem pieniędzy. Tyle że nawet firmy o świetnej reputacji miewają problemy z naprawami gwarancyjnymi.

[solr id="komorkomania-pl-139439" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4835,wymien-zawieszajacy-sie-telefon-na-calkowicie-niesprawny-final-sprawy" _mphoto="nok-139439-258x168-a80a45b3256f2.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3204[/block]

Wielu z nas – blogerów, redaktorów, czytelników i forumowiczów - poszukuje informacji i nie nastawia się negatywnie tylko dlatego, że słabo zna producenta. Żeby nabyć jak najlepszy sprzęt w dobrej cenie, poszukujemy opinii innych. Dzięki temu wybić się mogą takie produkty jak ZTE Blade, który mimo słabej rozpoznawalności marki zdobył całkiem sporą rzeszę fanów. Powodem sukcesu był doskonały stosunek jakości do ceny.

Jednak niska cena nie zawsze jest najważniejsza. Tłumaczy to dr Anna Maria Zawadzka z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego:

W badaniach nabywców zaobserwowano, że konsumenci często mają silne przekonania dotyczące związku ceny produktu z jego wartością. Konsumenci sądzą, że jeżeli cena produktu jest wysoka, to i jego jakość odpowiednio dobra.

“Nauka”, 1/2007

Często tańsze produkty postrzegamy jako gorsze, a marka – jeśli jest rozpoznawalna i dobrze się kojarzy - może wystarczyć, by przekonać klienta, że sprzęt jest dobry. Chyba najlepszym przykładem jest Apple. Oczywiście jego produkty są świetne, ale można uznać, że bezpośrednia konkurencja, kosztująca mniej więcej tyle samo, ma więcej nowinek technologicznych: większe ekrany, lepsze aparaty, dodatkowe standardy łączności (NFC). Dlatego uważam, że nabywcy przepłacają głównie po to, żeby mieć logo jabłuszka na obudowie.

Niedawno sprawdzałem dwa urządzenia z dual SIM. Mimo że zajmują mniej więcej tę samą półkę cenową, przepaść między nimi jest ogromna. Samsung Galaxy Ace Duoz jest dużo gorszym produktem niż Prestigio PAP4300 DUO.

Pomyślałem, że fajnie by było sprawdzić, jak przypadkowi ludzie będą reagować na różne telefony, nie wiedząc, jaka firma je wyprodukowała. Wybraliśmy się w miasto z kamerą i kilkoma smartfonami.

Czy marka da mi satysfakcję? - sonda - Komórkomania.tv

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.