Dla tych funkcji kupowaliśmy flagowe smartfony. Już ich nie ma

Dla tych funkcji kupowaliśmy flagowe smartfony. Już ich nie ma17.02.2021 14:10
Monochromatyczna matryca Huaweia P9 miała być rewolucją

Spieszmy się kochać flagowe funkcje, bo tak szybko odchodzą.

Raczej żadnemu producentowi nie zależy na tym, by wpakować miliony dolarów w opracowanie i wypromowanie jakiejś technologii, tylko po to, by ta okazała się niewypałem i trzeba ją było z kolejnych smartfonów usunąć. A jednak takie sytuacje zdarzają się najlepszym. Oto 5 przykładów.

Apple i 3D Touch

W 2015 roku światło dzienne ujrzał iPhone 6s, którego głównym wyróżnikiem względem poprzednika był ekran reagujący na siłę nacisku. Na funkcjach wykorzystujących jego możliwości oparty był praktycznie cały marketing ówczesnej generacji.

Introducing iPhone 6s and iPhone 6s Plus with 3D Touch - Official Trailer

Najwidoczniej - wbrew temu, co w 2015 roku starał się przekazać Apple - technologia nie była na tyle przełomowa, by ludzie nie potrafili wyobrazić sobie bez niej życia. 3D Touch utrzymało się w iPhone'ach przez raptem 4 generacje, po czym zostało usunięte. Ostatnim modelem z ekranem reagującym na nacisk był XS.

Huawei i aparat z matrycą monochromatyczną

Huawei P9 z 2016 roku był pierwszym owocem Huaweia i Leiki. Fotograficzny gigant znany jest ze swoich ikonicznych czarno-białych aparatów, więc nic dziwnego, że dodatkowy sensor o właśnie takich właściwościach trafił na pokład flagowego smartfonu.

Huawei P9 – Official Introduction

Matryca monochromatyczna miała przechwytywać więcej światła i detali. Łącząc dane z tymi przechwyconymi przez sensor kolorowy Huawei P9 miał "dostarczać zdjęcia o niezrównanych szczegółach, kolorach i kontraście".

Wystarczyły 3 generacje, by Huawei o tym rozwiązaniu zapomniał. Model P30 Pro z 2019 roku dostał poczwórny aparat i ani jednej matrycy monochromatycznej.

LG i moduły

LG G5 z 2016 roku promowany był jako pierwszy modułowy smartfon na rynku. Dolna część jego obudowy była wymienna, pozwalając na doczepianie komponentów rozszerzających możliwości urządzenia.

LG G5 (Silver) : Official Product Video (1min. introduction)

W dniu premiery G-piątki do oferty trafiły dwa moduły: LG CAM Plus z przyciskami do wygodniejszej obsługi aparatu oraz LG Hi-Fi Plus z cyfrowo-analogowym przetwornikiem dla lepszej jakości dźwięku. Niedługo później miały się pojawić kolejne akcesoria, ale nigdy do tego nie doszło, bo projekt okazał się kompletnym niewypałem. Modułów nie obsługiwał już żaden kolejny flagowiec LG.

Samsung i aparat ze zmienną przysłoną

Aparat Samsunga Galaxy S9 z 2018 roku uzbrojony był w aparat, którego przesłona mogła się przełączać między wartościami f/1,5 a f/2,4. Dzięki temu optyka miała dopuszczać do matrycy więcej światła w nocy, a w dzień być w stanie zniwelować przepalenia.

Samsung Galaxy S9: The Camera. Reimagined.

Samsung był z tego rozwiązania dumny i porównywał swój aparat do sposobu, w jaki działa ludzkie oko. Zmienna przysłona stosowana była jednak raptem przez dwie generacje flagowców. W Galaxy S20 z 2020 roku zastosowano ciemniejszą optykę (f/1,8), ale za to większą matrycę.

Sony i Super slow motion

Pamiętacie Xperię XZ Premium z 2017 roku? Jej aparat miał własną pamięć RAM, dzięki czemu dane rejestrowane przez matrycę mogły być przechowywane w specjalnym buforze. Efekt? Smartfon potrafił rejestrować krótkie filmy w 960 kl/s, pozwalając na zastosowanie aż 32-krotnego spowolnienia.

Sony Xperia XZ Premium Commercial

Funkcja ta pożyła niewiele dłużej niż seria XZ. Xperia 1 II z 2019 roku ma już inny rodzaj matrycy bez funkcji Super slow motion.

A wam zdarzyło się kiedyś kupić telefon dla jakiejś mocno promowanej funkcji, o której producent szybko zapomniał?

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.